Επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι έχουν βρει αποτελεσματικό τρόπο να παράγουν ερυθρά αιμοσφαίρια από ανθρώπινα εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα, πιθανό βήμα προς την κατεύθυνση παραγωγής αποθεμάτων για μετάγγιση.

Η υπόσχεση μιας απεριόριστης προσφοράς αίματος είναι δελεαστική λόγω των ελλείψεων και της απογοήτευσης σχετικά με την παραγωγή υποκατάστατων αίματος.

Τα ερυθρά αιμοσφαίρια είναι σημαντικός παράγοντας του αίματος γιατί μεταφέρουν οξυγόνο σε όλο το σώμα.

Ειδικοί θεωρούν πρόοδο τη νέα έρευνα, αλλά προειδοποιούν ότι θα πρέπει να απαντηθούν ακόμα πολλές ερωτήσεις.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Blood’, από επιστήμονες του Advanced Cell Technology στο in Worcester, του Πανεπιστημίου του Ιλιννόις και της Mayo Clinic.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα κύτταρα που ανέπτυξαν ‘συμπεριφέρθηκαν’ σαν φυσικά ερυθρά αιμοσφαίρια σε πειράματα στο εργαστήριο και ότι η μέθοδός τους θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για παραγωγή σε μεγάλη κλίμακα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα θα μπορέσουν κάποτε να προμηθεύσουν τύπου Ο ρέζους αρνητικό ερυθρά αιμοσφαίρια για μετάγγιση.

Τώρα θα πρέπει να δειχτεί ότι η πολύπλοκη διαδικασία στο εργαστήριο μπορεί στην πραγματικότητα να προσφέρει ερυθρά αιμοσφαίρια σε μεγάλη κλίμακα και ότι τα κύτταρα θα επιβιώσουν αρκετά στον ανθρώπινο οργανισμό για να είναι χρήσιμα.

Τα φυσικά ερυθρά αιμοσφαίρια κυκλοφορούν κατά μέσον όρο 120 μέρες.

‘Blood’