Η νόσος του Πάρκινσον δεν είναι μια αλλά 2 νόσοι, αρχίζοντας ή στον εγκέφαλο ή στα έντερα. Πράγμα που εξηγεί γιατί ασθενείς περιγράφουν πολύ διαφορετικά συμπτώματα και δείχνει προς την κατεύθυνση της εξατομικευμένης ιατρικής ως το δρόμο για ανθρώπους με τη νόσο.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Aarhus που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Brain.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι με τη βοήθεια εξελιγμένων τεχνικών απεικόνισης είδαν ότι η νόσος μπορεί να χωριστεί σε 2‘’ποικιλίες’’ που αρχίζουν σε διαφορετικά σημεία στον οργανισμό. Σε ορισμένους, η νόσος ξεκινά στα έντερα και εξαπλώνεται στον εγκέφαλο μέσω νευρικών συνάψεων. Σε άλλους, αρχίζει στον εγκέφαλο και εξαπλώνεται στα έντερα και σε άλλα όργανα όπως η καρδιά.

Η έρευνα έδειξε ότι ορισμένοι ασθενείς είχαν βλάβη στο σύστημα ντοπαμίνης του εγκεφάλου πριν τη βλάβη στα έντερα και την  καρδιά. Σε άλλους ασθενείς φάνηκε βλάβη στο νευρικό σύστημα των εντέρων και της καρδιάς πριν την ορατή βλάβη στο σύστημα ντοπαμίνης.

Με τη νέα γνώση, τα διαφορετικά συμπτώματα είναι περισσότερο λογικά και υπο αυτό το πρίσμα θα πρέπει να γίνει ενδεχομένως η μελλοντική έρευνα.

Οι ερευνητές αναφέρονται στα δυο είδη της νόσου ως ‘’σώμα πρώτα’’ και ‘’εγκέφαλος πρώτα’’. Στην πρώτη περίπτωση, μπορεί να είναι ενδιαφέρον να μελετηθεί η σύνθεση του μικροβιώματος στα έντερα.

Τώρα, μπορούν να εξεταστούν παράγοντες κινδύνου και πιθανοί γενετικοί παράγοντες που ενδεχομένως είναι διαφορετικοί για τα δυο είδη.

Η νέα έρευνα παρέχει στους ερευνητές πολύτιμες γνώσεις σχετικά με τη νόσο (ή…τις νόσους). του Πάρκινσον.

Brain