Ο νέος κορωνοιός μπορεί ενδεχομένως να εισχωρήσει στον εγκέφαλο των ανθρώπων από τη μύτη, σύμφωνα με νέα έρευνα που ενδεχομένως εξηγεί ορισμένα από τα νευρολογικά συμπτώματα που παρατηρούνται σε ασθενείς με COVID-19.

Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nature Neuroscience, αναφέρει ότι ο SARS-CoV-2 δεν επηρεάζει μόνο το αναπνευστικό αλλά και το ΚΝΣ οδηγώντας σε νευρολογικά συμπτώματα όπως απώλεια όσφρησης, γεύση,ς κούραση και ναυτία.

Ερευνητές του  Charite Universitatsmedizin Berlin, εξέτασαν το ρινοφάρυγγα και τον εγκέφαλο 22 αντρών και 11 γυναικών που πέθαναν από τη νόσο  COVID-19.

Η διάμεση ηλικία θανάτου ήταν τα 71,6 χρόνια και ο μέσος χρόνος από την έναρξη των συμπτωμάτων έως το θάνατο 31 ημέρες.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ανακάλυψαν την παρουσία RNA του  κορωνοιού και πρωτεΐνη στον εγκέφαλο και το ρινοφάρυγγα ενώ εντοπίστηκαν άθικτα σωματίδια του ιού στο ρινοφάρυγγα.

Τα υψηλότερε επίπεδα ιικού  RNA εντοπίστηκαν στη βλεννογόνο μεμβράνη.

Η ομάδα επίσης εντόπισε πρωτεΐνη ακίδα του  SARS-CoV-2  σε ορισμένα είδη κυττάρων εντός του οσφρητικού βλεννογόνου όπου μπορεί να εκμεταλλευτεί την εγγύτητα του ενδοθηλιακού και νευρικού ιστού για να αποκτήσει πρόσβαση στον εγκέφαλο.

Σε ορισμένους ασθενείς, η πρωτεΐνη ακίδα εντοπίστηκε σε κύτταρα που εκφράζουν δείκτες νευρώνων, υποδεικνύοντας ότι οσφρητικοί νευρώνες μπορεί ενδεχομένως να μολύνονται καθώς και σε περιοχές του εγκεφάλου που λαμβάνουν σήματα γεύσης και όσφρησης.

Ο SARS-CoV-2 εντοπίστηκε επίσης σε άλλες περιοχές του νευρικού συστήματος όπως ο προμήκης μυελός.

Nature Neuroscience,