Nέα έρευνα του University of Saskatchewan (USask) του Καναδά, ανακάλυψε ότι οι διατάσεις είναι ανώτερες από το έντονο περπάτημα στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε ανθρώπους με υπέρταση ή που έχουν κίνδυνο εμφάνισής της. Το περπάτημα, από καιρό προτείνεται από γιατρούς για τη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης των ασθενών.

Η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Physical Activity and Health, δείχνει ότι οι διατάσεις θα πρέπει να είναι μέρος καλού πλάνου αντιμετώπισης ανθρώπων με υπέρταση.

Ενώ προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι οι διατάσεις μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση, η νέα έρευνα είναι η πρώτη που τις συγκρίνει με το περπάτημα στην ίδια ομάδα συμμετεχόντων.

Οι ερευνητές χώρισαν 40 άντρες και γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας- μέση ηλικία 61 ετών- σε 2 ομάδες για 8 εβδομάδες. Μια ομάδα έκανε πρόγραμμα διατάσεων σε όλο το σώμα για 30 λεπτά την ημέρα, 5 φορές την εβδομάδα και η άλλη ομάδα περπατούσε έντονα για τον ίδιο χρόνο και με την ιδία συχνότητα. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν αυξημένη αρτηριακή πίεση ή υπέρταση σταδίου 1 στην έναρξη της έρευνας.

 Πριν και μετά την έρευνα, ο Dr. Phil Chilibeck, μέτρησε την πίεση των συμμετεχόντων ενώ κάθονταν, ενώ ήταν ξαπλωμένοι, και σε 24ωρη βάση και διαπίστωσε ότι οι διατάσεις οδηγούσαν σε μεγαλύτερες μειώσεις στην αρτηριακή πίεση στα 3 είδη μέτρησης.

Όσοι περπατούσαν όμως έχασαν περισσότερο λίπος στη μέση.

Ο Chilibeck δήλωσε, ότι άνθρωποι που περπατούν για να μειώσουν την υψηλή τους πίεση θα πρέπει να συνεχίσουν να το κάνουν, αλλά επίσης να προσθέσουν λίγες διατάσεις.

Ενώ η έρευνα ζητούσε από τους συμμετέχοντες να κάνουν διατάσεις για 30 λεπτά τη φορά, ο Chilibeck εικάζει ότι τα ίδια οφέλη μπορούν να αποκτηθούν κάνοντας μικρότερης διάρκειας ασκήσεις που εστιάζουν σε ομάδες μεγαλύτερων μυών στα πόδια- ιδιαίτερα στους τετρακέφαλους και στους ιγνυακούς τένοντες.

Η Yoga οδηγεί σε παρόμοιες μειώσεις στην αρτηριακή πίεση, δήλωσε ο ερευνητής.

Πηγές: Journal of Physical Activity and Health.