Ο πρόωρος τοκετός, η κύρια αιτία θανάτου και αναπηρίας στα νεογνά, μπορεί ενδεχομένως να εμποδιστεί μπλοκάροντας μια σημαντική πρωτεΐνη, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η μόλυνση είναι αναγνωρισμένος παράγοντας κινδύνου για πρόκληση πρόωρου τοκετού, αλλά ορισμένες γυναίκες φαίνεται πως προχωρούν σε τοκετό νωρίς, ακόμα και όταν η μόλυνση είναι ασήμαντη.

Ερευνητές στο Imperial College του Λονδίνου δήλωσαν ότι μπορούν να απομονώσουν την πρωτεΐνη που φαίνεται να προκαλεί αυτή την αντίδραση.

Τα πολύ πρόωρα νεογνά συχνά πεθαίνουν τις πρώτες μέρες ζωής τους, ενώ άλλα μπορεί να περάσουν αρκετούς μήνες στην εντατική φροντίδα. Όσα επιζούν βρίσκονται σε κίνδυνο να εμφανίσουν σοβαρές δυσλειτουργίες, όπως εγκεφαλική πάρεση, τύφλωση, κώφωση καθώς και μαθησιακές δυσκολίες.

Η πρωτεΐνη TLR4 βρίσκεται στην επιφάνεια των κυττάρων. Όταν αναγνωρίζει βακτήρια προκαλεί φλεγμονή και αυτό φαίνεται πως προκαλεί τον πρόωρο τοκετό. Ωστόσο, ενώ βακτήρια βρίσκονται στη μήτρα των περισσότερων εγκύων η πλειοψηφία δεν ανταποκρίνεται έτσι.

Ενώ η αντίδραση θεωρείται πως έχει εξελικτική βάση, δυνητικά σώζοντας τη ζωή της μητέρας όταν υπάρχει σοβαρός ιός, συμβαίνει σε γυναίκες που δεν έχουν τέτοια λοίμωξη.

Η ομάδα του Imperial College του Λονδίνου ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε τρόπο που σταματά αποτελεσματικά αυτή την αντίδραση.

Ο ερευνητής Philip Bennett, δήλωσε ενθουσιασμένος με τα ευρήματα, καθώς ανακάλυψαν τώρα τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να μπλοκάρουν μια οδό που οδηγεί σε πρόωρο τοκετό.

Αν και χρειάζεται περαιτέρω έρευνα, πιστεύουμε πως αποτελεί εξέλιξη στην ανάπτυξη αγωγών για την αποφυγή του πρόωρου τοκετού, εκτιμά ο Bennett.

Nέος κύκλος ανοιχτών συναντήσεων με τις τοπικές κοινωνίες για τα τρία νέα νοσοκομεία ΙΣΝ