Τοπική κρέμα για τη στυτική διαταραχή φαίνεται υποσχόμενη σε πειράματα που έγιναν σε ποντίκια και μπορεί ενδεχομένως να αποτελέσει εναλλακτική λύση για τους άντρες που δεν μπορούν να ανεχτούν τα χάπια, αναφέρουν Αμερικανοί ερευνητές.

Τα χάπια για την καταπολέμηση της στυτικής διαταραχής χρησιμοποιούνται ευρέως και είναι πολύ αποτελεσματικά αλλά μπορεί να οδηγήσουν σε παρενέργειες όπως πονοκεφάλους, ανακατωσούρα στο στομάχι, ερυθρότητα στο πρόσωπο, και προβλήματα όρασης και ακοής.

Άντρες που πρόσφατα είχαν εμφανίσει καρδιακή προσβολή ή πάσχουν από σοβαρή καρδιοπάθεια θα πρέπει- αν όχι καθόλου-να χρησιμοποιούν με προσοχή τα χάπια κατά της στυτικής διαταραχής.

Η νέα κρέμα αποτελείται από νανοσωματίδια που μπορούν να φέρουν φάρμακα ή άλλες ουσίες, όπως νιτρικό οξύ και να τα απελευθερώσει με ελεγχόμενο τρόπο, σύμφωνα με τους ερευνητές του Κολλεγίου Albert Einstein του Πανεπιστημίου Yeshiva University στη Νέα Υόρκη.

Το νιτρικό οξύ είναι το μόριο που διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία που είναι υπεύθυνα για τη στύση.

Η θεραπεία με τα νανοσωματίδια δοκιμάστηκε σε 18 ποντίκια τα οποία παρουσίαζαν στυτική διαταραχή συνδεόμενη με την ηλικία. Ορμισμένα έλαβαν νανοσωματίδια με νιτρικό οξύ, άλλα νανοσωματίδια με νιτρικό οξύ και πειραματικό φάρμακο το οποίο ονομάζεται σιλορφίνη και μια τρίτη ομάδα έλαβε νανοσωματίδια με νιτρικό οξύ και το χάπι με την ουσία τανταλαφίλη.

Πέντε από τα 7 ποντίκια που έλαβαν νανοσωματίδια με νιτρικό οξύ και όλα τα 11 ποντίκια που έλαβαν νανοσωματίδια με νιτρικό οξύ και είτε σιλορφίνη είτε τανταλαφίλη έδειξαν σημαντική βελτίωση στη στυτική λειτουργία.

Ο χρόνος ανταπόκρισης ήταν πολύ βραχύς, μόλις μερικά λεπτά, που είναι βασικά η επιδίωξη όσον αφορά τα φάρμακα κατά της στυτική διαταραχής, ανέφερε ο ερευνητής Dr. Joel Friedman. Στους ανθρώπους αλλά και στα ζώα μπορεί να χρειαστούν 30 λεπτά έως μια ώρα για να έχουν αποτέλεσμα τα χάπια.

Αν τα αποτελέσματα της έρευνας στα ποντίκια όσον αφορά την ασφάλεια και τη δοσολογία είναι επιτυχή, θα πρέπει να αρχίσουν έρευνες σε ανθρώπους εντός λίγων ετών, ανακοίνωσαν οι ερευνητές.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Journal of Sexual Medicine.’