Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία των καρκινοπαθών και άλλων πασχόντων από σοβαρές παθήσεις, που αναζητούν τα φάρμακά τους στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

Τεράστιες ουρές και πολύωρες αναμονές (τις περισσότερες φορές όρθιοι), καθιστούν το πρόβλημα της υγείας τους ακόμη πιο επώδυνο.

Τα περιστατικά ταλαιπωρίας είναι πολλά. Η διοίκηση του Οργανισμού και το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσαν πρόσφατα αλλαγές και παρεμβάσεις, αλλά η πραγματικότητα δεν τούς δικαιώνει.

Αδιάψευστος μάρτυρας οι εικόνες ντροπής που έδωσε η Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ) μέσω της σελίδας της στο facebook.

Αφορούν το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, όπου ασθενείς περιμένουν καρτερικά να εξυπηρετηθούν. Ιδού πώς παρουσιάζουν την εικόνα οι ίδιοι οι ασθενείς:

“Για τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, έχουν γραφεί πολλά, αλλά είναι πολύ διαφορετικό να τα ζεις μια φορά το μήνα, όταν ανανεώνεις τη συνταγή σου.

Οι ασθενείς με καρκίνο, πέραν των δυσκολιών που έχουν για να κλείσουν ραντεβού με το γιατρό τους, των πολύ μεγάλων αναμονών όταν εξασφαλίσουν το ραντεβού, έχουν άλλη μια δοκιμασία να υποστούν: αυτή της εκτέλεσης της συνταγής για τα φάρμακα τους.

Τα φάρμακα για τον καρκίνο όπως και πολλά άλλα ακριβά ή φάρμακα που απαιτούν ειδικό χειρισμό, διατίθενται μόνον από τα λίγα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Ένα από αυτά είναι το φαρμακείο απέναντι από το Κέντρο Ημερησίας Νοσηλείας Ν. Κουρκουλος που υπάγεται στο νοσοκομείο Άγιος Σάββας.

Το φαρμακείο αυτό λόγω εγγύτητας εξυπηρετεί τους δεκάδες ασθενείς των δύο αυτών νοσοκομείων. Όμως, ο χώρος είναι τελείως ακατάλληλος, πολύ μικρός για τον αριθμό των ασφαλισμένων που εξυπηρετεί, χωρίς επαρκή αριθμό καθισμάτων, χωρίς τουαλέτα (που υπάρχει όμως για το προσωπικό..) και συνήθως με ένα υπάλληλο στα δύο γκισέ εξυπηρέτησης.

Σήμερα, η κατάσταση στο φαρμακείο ήταν για άλλη μια φορά αυτή τριτοκοσμικής χώρας με 130 περίπου άτομα να περιμένουν όρθιοι μέσα στο μικρό χώρο μπροστά από τα γκισέ, ή στον εξωτερικό χώρο ή στο δρόμο, δύο και τρεις ώρες για να παραλάβουν τα φάρμακά τους..

Ο ένας υπάλληλος που εξυπηρετούσε το κοινό σε ερώτηση ασφαλισμένων απάντησε τι θέλετε να σας κάνω; πήραν τρεις υπαλλήλους από το φαρμακείο....

Βέβαια, μπορεί η δικαιολογία αυτή να είναι πραγματική αλλά πως στις 12.45 εμφανίστηκε μια δεύτερη υπάλληλος;

Έχει αναλογισθεί η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ τι σημαίνει να είσαι ασθενής σε θεραπεία και να στέκεσαι 2 και 3 ώρες όρθιος για να εκτελέσεις μια συνταγή; Το ότι οι ασφαλισμένοι ασθενείς έχουν πληρώσει με τις εισφορές τους στα ασφαλιστικά ταμεία και τη φορολογία τους το δικαίωμα να έχουν υγειονομική περίθαλψη; Ότι μεταξύ των δικαιωμάτων των ασθενών είναι και ο σεβασμός του χρόνου του ασθενούς;

Το κόστος του να είσαι συγγενής ή φίλος και να έχεις πάρει άδεια από τη δουλειά σου για να εξυπηρετήσεις τον ασθενή; Για να μη μιλήσουμε για την παντελή απουσία χρήσης της τεχνολογίας για την καταγραφή των εξερχομένων φαρμάκων”...

Οι υπεύθυνοι της ΕΛΛΟΚ καλούν τον νέο πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ να επισκεφθεί τα φαρμακεία του Οργανισμού, προκειμένου να αποκτήσει προσωπική γνώμη για το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρει ο Οργανισμός στον οποίο προΐσταται.