της Πέννυς Κούτρα

Αυξημένο δανεισμό, υποχρεώσεις προς προμηθευτές, αποθέματα αλλά και απαιτήσεις από πελάτες εμφανίζει στη χρήση του 2008 ο όμιλος Κορρέ ως αντίβαρο στην επιλογή του να διεισδύσει επιθετικά στην εγχώρια και στη διεθνή αγορά, αυξάνοντας σημαντικά το 2008 τις πωλήσεις του.

Ειδικότερα, κατά την παρελθούσα χρήση, εκτός από εξαγορές και αύξηση συμμετοχών σε εταιρίες, ο όμιλος προχώρησε στο λανσάρισμα μεγάλου αριθμού νέων προϊόντων, που με τη σειρά τους προωθήθηκαν εντατικά, με αποτέλεσμα o κύκλος εργασιών του να αυξηθεί κατά 49,4%, οι εξαγωγές να ανέλθουν στο 35% του κύκλου εργασιών από 22% το 2007 και τα καθαρά κέρδη να αυξηθούν επίσης κατά 19,6%.

Στον αντίποδα, ωστόσο, ο όμιλος έχει επιδεινώσει τις ταμειακές του ροές στο παρελθόν έτος, καθώς αυτές εμφανίζονται αρνητικές κατά 9 εκατ. ευρώ περίπου από λειτουργικές δραστηριότητες και κατά 17,2 εκατ. ευρώ μαζί με τις χρηματοοικονομικές δραστηριότητες.

Αναλυτικότερα, ο όμιλος εμφανίζει στο τέλος του 2008 αυξημένο δανεισμό στα 44,691 εκατ. ευρώ από 13,403 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2007, όπου ο κύριος όγκος (37,624 εκατ. ευρώ) αφορά σε βραχυπρόθεσμα δάνεια.

Σύμφωνα με τη διοίκησή του, η αύξηση των δανειακών κεφαλαίων αποδίδεται αφενός μεν στις πρόσφατες εξαγορές πλειοψηφικού ποσοστού της εταιρίας Pharmacon Β. Ελλάδος έναντι τιμήματος 3,65 εκατ. ευρώ, ποσοστού 50% της γερμανική εταιρίας District Two έναντι 750.000 ευρώ, αφετέρου δε στην άνοδο της συμμετοχής στις εταιρίες Κρόκος Κοζάνης και Mediterra.



Οι παραπάνω κινήσεις υπολογίζονται σε 7 - 8 εκατ. ευρώ, ενώ κεφάλαια διατέθηκαν και για την ολοκλήρωση των επενδύσεων στις παραγωγικές εγκαταστάσεις του ομίλου στα Οινόφυτα. Ο κύριος όγκος, ωστόσο, του δανεισμού αφορά σε κεφάλαιο κίνησης που απαιτήθηκε ώστε ο όμιλος να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξή του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Υποχρεώσεις και απαιτήσεις

Αυξημένες εμφανίζονται οι υποχρεώσεις προς τρίτους και προμηθευτές, οι οποίες στο τέλος του 2008 διαμορφώθηκαν στα 21,665 εκατ. ευρώ από 15,199 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται στις αυξημένες ανάγκες προμηθειών για την προώθηση της παραγωγής των προϊόντων.

Παρά τη σημαντική άνοδο των πωλήσεων και την επιθετική στρατηγική σε αυτές, ο όμιλος στο τέλος του 2008 εμφανίζει παράλληλα σημαντικά αυξημένα αποθέματα στα 18,003 εκατ. ευρώ από 9,6 εκατ. ευρώ το 2007.

Μεγαλύτερες, ωστόσο, εμφανίζονται και οι απαιτήσεις του από πελάτες αφού αυτές στο τέλος του έτους διαμορφώθηκαν στα 36,5 εκατ. ευρώ από 20,026 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο όμιλος επιβαρύνεται σημαντικά από την επιμήκυνση του χρόνου είσπραξης των απαιτήσεών του, όπου κατά μέσο όρο υπολογίζεται στις 182 ημέρες.

Ειδικότερα, για την Ελλάδα ο μέσος χρόνος είσπραξης υπολογίζεται στις 111 ημέρες, ωστόσο η πίστωση για τους πελάτες εξωτερικού διαρκεί πολύ περισσότερο εφόσον διαμορφώνεται στις 323 ημέρες.

Η εμπορική πολιτική

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η τακτική πιστοδότησης των πωλήσεων και η τιμολόγηση υψηλών παραγγελιών εγχωρίως και διεθνώς προήλθαν από την αυξημένη ζήτηση. Στην Ελλάδα ο όμιλος αναπτύσσεται σε περισσότερα από 4.000 φαρμακεία, σε 25 σημεία Hondos Center, σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ μέσω της φίρμας Kings&Queens αλλά και μέσω τριών αποκλειστικών καταστημάτων.

Στο δε εξωτερικό δραστηριοποιείται σε 30 χώρες.

Όσον αφορά στο 2009, επικεντρώνεται στις ΗΠΑ, αγορά από την οποία λαμβάνει εξαιρετικά θετικά μηνύματα στη Γερμανία, στη Γαλλία και στην Ισπανία, επιχειρώντας να συγκρατήσει την έκθεσή του.

Επίσης, στοχεύει στη βελτίωση των χρόνων είσπραξης των απαιτήσεών του καθώς σύμφωνα με την αναλυτική έκθεση διαχείρισης για το 2008 θα επαναδιαπραγματευτεί τις συμφωνίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ θα προσπαθήσει να επιτύχει και την εξυγίανση του πελατολογίου προκειμένου να αποφύγει τη δημιουργία επισφαλών απαιτήσεων.

Επιπλέον, το 2009 εκτιμά ότι θα μειωθεί το στοκ αποθεμάτων, το οποίο εκτοξεύτηκε λόγω του λανσαρίσματος πολλών νέων κωδικών και της ενοποίησης της Pharmacon B. Ελλάδας, η οποία έως πρότινος διακινούσε τα προϊόντα του ομίλου στο βόρειο δίκτυο της χώρας.

Ο όμιλος επιχειρεί επίσης να μειώσει τα κόστη καθώς θέλει να περιορίσει των αριθμό των προμηθευτών του και να διαπραγματευτεί καλύτερες τιμές. Παράλληλα το 2009 εκτιμά ότι δεν θα χρειαστούν επιπλέον επενδυτικά κεφάλαια, αφού δεν θα λανσάρει στην ίδια έκταση με το 2008 νέους κωδικούς, ενώ έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα ενίσχυσης των παραγωγικών του γραμμών.

Τέλος, υπολογίζει ότι θα βελτιώσει σημαντικά το περιθώριο κέρδους του χάρη στις πρόσφατες επενδύσεις στην παραγωγή.


** Αναδημοσίευση από το 576ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας 'ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ', 3 - 7/4/2009.

Πηγές:
euro2day.gr

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Συμβουλές για γιορτές με υγεία
Χριστουγεννιάτικα δώρα ζωής - Το σήμερα και το αύριο των μεταμοσχεύσεων
Πώς να φροντίσετε τον εαυτό σας αν οι γιορτές σας φαίνονται ''δύσκολες''