Καθώς περνάτε στην εμμηνόπαυση, μπορεί να παρατηρήσετε ότι η λίμπιντο ή η σεξουαλική σας διέγερση μεταβάλλεται. Ορισμένες γυναίκες μπορεί να παρουσιάσουν αύξηση της λίμπιντο, ενώ άλλες παρουσιάζουν μείωση. Δεν είναι ότι όλες οι γυναίκες περνούν από αυτή τη μείωση της λίμπιντο, αν και είναι πολύ συχνό φαινόμενο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μειωμένη λίμπιντο κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης οφείλεται σε πτώση στα επίπεδα ορμονών.

Αυτά τα μειωμένα επίπεδα ορμονών μπορούν να οδηγήσουν σε κολπική ξηρότητα και σφίξιμο, που μπορεί να προκαλέσουν πόνο κατά τη διάρκεια του σεξ. Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης μπορεί επίσης να σας κάνουν να ενδιαφέρεστε λιγότερο για το σεξ. Αυτά τα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

-κατάθλιψη

-αλλαγές διάθεσης

-αύξηση βάρους

-εξάψεις

Αν αντιμετωπίζετε απώλεια λίμπιντο, μπορείτε να προσπαθήσετε να αυξήσετε τη σεξουαλική σας διέγερση με αλλαγές στον τρόπο ζωής ή σεξουαλικά βοηθήματα, όπως λιπαντικά. Εάν οι θεραπείες στο σπίτι δεν βοηθήσουν, ο γιατρός σας μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε τη σωστή θεραπεία.

Εμμηνόπαυση και λίμπιντο

Η εμμηνόπαυση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη λίμπιντο με διάφορους τρόπους. Κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, τα επίπεδα τεστοστερόνης και οιστρογόνων μειώνονται, πράγμα που μπορεί να σας δυσκολεύει να νιώσετε διέγερση.

Μία μείωση στα οιστρογόνα μπορεί επίσης να οδηγήσει σε κολπική ξηρότητα. Τα χαμηλότερα επίπεδα οιστρογόνων οδηγούν σε πτώση της παροχής αίματος στον κόλπο, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κολπική λίπανση. Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αραίωση του κολπικού τοιχώματος, γνωστή ως κολπική ατροφία. Η κολπική ξηρότητα και η ατροφία συχνά προκαλούν δυσφορία κατά τη διάρκεια του σεξ.

Άλλες φυσικές αλλαγές κατά την εμμηνόπαυση ενδέχεται επίσης να επηρεάσουν τη λίμπιντο σας. Για παράδειγμα, πολλές γυναίκες κερδίζουν βάρος κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, και η ταλαιπωρία με το νέο σώμα σας μπορεί να μειώσει την επιθυμία σας για σεξ. Οι νυχτερινές εφιδρώσεις είναι επίσης κοινά συμπτώματα. Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να σας οδηγήσουν να αισθάνεστε πολύ κουρασμένες για σεξ. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν αυτά της διάθεσης, όπως κατάθλιψη και ευερεθιστότητα, τα οποία μπορούν να σας αποτρέψουν από το σεξ.

Δείτε τον γιατρό σας

Αν περνάτε εμμηνόπαυση και παρατηρείτε αλλαγές στη λίμπιντό σας, ο γιατρός σας μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε την  αιτία αυτών των αλλαγών. Αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να προτείνουν θεραπείες, όπως:

-διορθωτικά μέτρα

-μη συνταγογραφούμενα φάρμακα

-συνταγογραφούμενα φάρμακα

Ανάλογα με το γιατί μειώθηκε η σεξουαλική σας διέγερση, ο γιατρός σας μπορεί να σας παραπέμψει σε άλλον επαγγελματία για βοήθεια. Για παράδειγμα, μπορεί να συστήσει έναν σεξολόγο, εάν δεν υπάρχει φυσική αιτία για τη μειωμένη λίμπιντο ή τη συμβίωση στο γάμο, εάν εσείς και ο / η σύντροφός σας επιθυμείτε βοήθεια για τη βελτίωση της σχέσης σας.

Συμβουλές για να μιλήσετε με τον γιατρό σας

Η συζήτηση για το σεξ με τον γιατρό σας μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε άβολα, αλλά να θυμάστε ότι είναι δουλειά του να φροντίζει όλες τις πτυχές της υγείας και της ευημερίας σας. Εάν δεν είστε ικανοποιημένοι με αυτό το θέμα, μπορείτε να βοηθήσετε:

Φέρτε σημειώσεις. Να είστε συγκεκριμένες σχετικά με τις ανησυχίες σας. Θα βοηθήσει τον γιατρό σας εάν έχετε σημειώσεις για τα συμπτώματά σας, συμπεριλαμβανομένου του τι σας κάνει καλύτερα ή χειρότερα, και πώς αισθάνεστε όταν συμβαίνουν.

Γράψτε τις ερωτήσεις. Μόλις βρεθείτε στην αίθουσα εξετάσεων, ίσως είναι δύσκολο να θυμηθείτε όλα όσα θέλετε να ρωτήσετε. Γράφοντας τις ερωτήσεις εκ των προτέρων θα βοηθήσετε να εξασφαλίσετε ότι έχετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε και να καθοδηγήσετε τη συζήτηση.

Μάθετε τι μπορεί να σας ζητήσει ο γιατρός σας. Ενώ κάθε κατάσταση είναι διαφορετική, η κατανόηση του τι μπορεί να ζητήσει ο γιατρός σας μπορεί να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε τα νεύρα σας. Θα ρωτήσει πιθανώς πόσο καιρό τα συμπτώματά σας συμβαίνουν, πόσο πόνο ή αγωνία σας προκαλούν, ποιες θεραπείες έχετε δοκιμάσει και αν το ενδιαφέρον σας για το σεξ έχει αλλάξει.

Πείτε στη νοσοκόμα. Συνήθως θα δείτε μια νοσοκόμα ενώπιον του γιατρού. Εάν ενημερώσετε τη νοσοκόμα ότι θέλετε να μιλήσετε στον γιατρό σχετικά με τα σεξουαλικά προβλήματα, η νοσοκόμα μπορεί να ενημερώσει το γιατρό. Τότε μπορούν να φέρουν εκείνοι το θέμα στην επιφάνεια, κάτι που μπορεί να είναι πιο άνετο από το να το φέρετε μόνοι σας.

Θεραπεία

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για τη θεραπεία της αλλαγής της λίμπιντο λόγω εμμηνόπαυσης.

Θεραπεία υποκατάστασης ορμονών (HRT)

Ένας τρόπος είναι να αντιμετωπιστούν οι υποκείμενες αλλαγές ορμονών με ορμονοθεραπεία (HRT). Τα χάπια οιστρογόνων μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της ξηρασίας του κόλπου και της κολπικής ατροφίας αντικαθιστώντας τις ορμόνες που το σώμα σας δεν κάνει πλέον. Υπάρχουν πιθανοί σοβαροί κίνδυνοι θεραπείας με οιστρογόνα, συμπεριλαμβανομένων των θρόμβων αίματος, των καρδιακών προσβολών και του καρκίνου του μαστού. Εάν έχετε μόνο κολπικά συμπτώματα, μια κρέμα οιστρογόνου  μπορεί να είναι μια καλύτερη επιλογή για σας.

Υπάρχουν επίσης κάποιες ενδείξεις ότι μέτριες δόσεις τεστοστερόνης μπορούν να βοηθήσουν τις γυναίκες να περάσουν στην εμμηνόπαυση, να αυξήσουν τη λίμπιντο τους. Η θεραπεία με τεστοστερόνη έχει επίσης πιθανές αρνητικές παρενέργειες, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου για υψηλότερη χοληστερόλη και αυξημένη ανάπτυξη τριχών και ακμή.

Λιπαντικό

Ένα λιπαντικό μπορεί να διευκολύνει την ξηρότητα του κόλπου και να βοηθήσει να κάνει το σεξ πιο άνετο. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της λίμπιντό σας εάν ο πόνος ή η ταλαιπωρία κατά τη διάρκεια της συνουσίας επηρεάζει τη λίμπιντο.

Άσκηση

Η άσκηση όχι μόνο συμβάλλει στην καταπολέμηση της αύξησης βάρους, αλλά μπορεί επίσης να βελτιώσει τη διάθεσή σας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες, οι οποίες μπορούν να μειώσουν το άγχος και να προκαλέσουν θετικά συναισθήματα.

Εάν είστε νέος στην άσκηση, αρχίστε αργά και ασκηθείτε για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα. Στην αρχή, αυτό μπορεί να σημαίνει άσκηση για 10 λεπτά την ημέρα έως ότου αυξήσετε την αντοχή σας.

Μπορεί επίσης να θέλετε να εξετάσετε τη δοκιμή μιας δραστηριότητας που πάντα σας ενδιαφέρει, αλλά δεν έχετε δοκιμάσει πριν. Κλειδί είναι να κάνετε κάτι που σας αρέσει, έτσι ώστε η άσκηση να μην αισθάνεται σαν εργασία.

Επικοινωνήστε με τον σύντροφό σας

Η απώλεια της λίμπιντο κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης οφείλεται συχνά σε σωματικά συμπτώματα, αλλά το συναίσθημα που συνδέεται περισσότερο με τον σύντροφό σας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να έχετε τη διάθεση για σεξ. Κρατήστε τις γραμμές επικοινωνίας ανοιχτές και ειλικρινείς στη σχέση σας και για το τι περνάτε τόσο σωματικά όσο και διανοητικά.

Εστίαση στην οικειότητα

Το σεξ δεν είναι ο μόνος τρόπος για να αισθανθείτε κοντά στον σύντροφό σας. Φιλιά, χάδια και άλλες μη-σεξουαλικές πράξεις οικειότητας μπορούν στην πραγματικότητα να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τη σεξουαλική σας διέγερση δημιουργώντας ένα δεσμό μεταξύ εσάς και του συνεργάτη σας.

Ασκήσεις Kegel

Οι ασκήσεις Kegel μπορούν να σας βοηθήσουν να σφίξετε τους πυελικούς μύες σας και να ενισχύσετε τις αισθήσεις κατά τη διάρκεια του σεξ. Για να εκτελέσετε αυτή την άσκηση, θα πρέπει πρώτα να εντοπίσετε τους σωστούς μυς. Οι μύες που ενεργοποιείτε είναι οι μυς του πυελικού σας εδάφους. Για να κάνετε Kegel:

Σφίξτε τους μυς του πυελικού εδάφους και κρατήστε τη συστολή για πέντε δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια αφήστε αργά για πέντε δευτερόλεπτα.

Ασκηθείτε μέχρι να μπορείτε επαναλάβετε αυτήν την κίνηση 10 φορές, 3 φορές την ημέρα.

Η θεραπεία, τόσο μόνη όσο και με τον σύντροφό σας, μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε μερικά από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης και να καταλάβετε πώς να διαχειριστείτε μια μειωμένη λίμπιντο.