Υγεία & Business

ICAP: Πτωτική η ζήτηση εμφιαλωμένων νερών τα τελευταία χρόνια

Παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών ιδιωτικής ετικέτας (private label) εις βάρος των “branded” προϊόντων.

Τετάρτη, 16 Απριλίου 2014, 18:27

Πτωτική πορεία παρουσιάζει η ζήτηση εμφιαλωμένου νερού στη χώρα μας από το 2010 μέχρι και σήμερα, ενώ παρουσίαζε ρυθμούς ανόδου της τάξης του 12% ετησίως από το 1990-2008.

Η ζήτηση για εμφιαλωμένα νερά καλύπτεται από εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, το δε εξωτερικό εμπόριο του κλάδου είναι ιδιαίτερα περιορισμένο.

Το μεγαλύτερο μερίδιο της παραγωγής αφορά μεταλλικά νερά (73% περίπου) και ακολουθούν τα επιτραπέζια και τα ανθρακούχα νερά.
Τα παραπάνω διαπιστώνονται στην τελευταία κλαδική μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group Α.Ε.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο κλάδος των εμφιαλωμένων νερών περιλαμβάνει αρκετές μικρομεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις και ολιγάριθμες μεγάλες εταιρείες, οι οποίες είτε ασχολούνται αποκλειστικά με την εμφιάλωση νερού, είτε δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των ειδών διατροφής και ποτών.

Οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου διαθέτουν οργανωμένα και εκτεταμένα δίκτυα διανομής που καλύπτουν όλη σχεδόν την επικράτεια. Αντίθετα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι κυρίως τοπικής εμβέλειας. Οι τελευταίες μεταβολές και προοπτικές εξέλιξης του κλάδου παρουσιάζονται στην τελευταία έκδοση της σχετικής Κλαδικής Μελέτης.

Η ζήτηση των εμφιαλωμένων νερών χαρακτηρίζεται από εποχικότητα και επηρεάζεται κυρίως από τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης (αφίξεις αλλοδαπών), αλλά και την ανεπάρκεια του υδροδοτικού δικτύου σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Η Διευθύντρια Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, Σταματίνα Παντελαίου σημείωσε σχετικά με τις εξελίξεις της συγκεκριμένης αγοράς: «Η εγχώρια κατανάλωση εμφιαλωμένων νερών (σε λίτρα) αυξήθηκε την περίοδο 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 12%. Το 2009 ο ρυθμός ανόδου επιβραδύνθηκε σημαντικά (αύξηση μόλις 2%), ενώ από το 2010 η αγορά παρουσιάζει πτωτική πορεία. Ειδικότερα, τα έτη 2011 και 2012 η κατανάλωση μειώθηκε κατά 8,1% και 6,5% αντίστοιχα. Η καθοδική πορεία εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2013, αλλά με μικρότερο ρυθμό. Η ζήτηση καλύπτεται ουσιαστικά από εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, εφόσον τα εισαγόμενα καλύπτουν ελάχιστο ποσοστό της αγοράς, παρουσιάζοντας διαρκώς μείωση τα τελευταία έτη. Οι εξαγωγές κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα».

Η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας παραγωγής εμφιαλωμένων νερών, αποσπώντας μερίδιο της τάξεως του 73%. Ακολουθεί με διαφορά η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 23% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 4% περίπου.

Η παρατεταμένη οικονομική ύφεση που βιώνει η χώρα η οποία έχει συρρικνώσει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, έχει οδηγήσει στη μείωση των συνολικών πωλήσεων του κλάδου των super markets, τα τελευταία χρόνια.
Οι καταναλωτές είτε περιορίζουν τις αγορές τους, είτε στρέφονται σε οικονομικότερες λύσεις. Ως εκ τούτου, παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών ιδιωτικής ετικέτας (private label) εις βάρος των “branded” προϊόντων. Το ποσοστό συμμετοχής των προϊόντων p-l στις συνολικές πωλήσεις εμφιαλωμένων νερών (σε αξία) μέσω των super markets εκτιμάται μεταξύ 12%-15% παρουσιάζοντας ανοδικές τάσεις.

Χρηματοοικονομική ανάλυση

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 20 επιχειρήσεων εμφιάλωσης νερού, για τη διετία 2012-2011. 

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού προκύπτουν τα εξής: Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών του δείγματος μειώθηκε κατά 1,8% το 2012/2011, τα δε ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν κατά 4,9%. Οι μεσο-μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις και προβλέψεις καθώς και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις παρουσίασαν μείωση το 2012, κατά 12,3% και 7,3% αντίστοιχα.

Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων χρήσης φαίνεται ότι, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% το 2012/2011 ενώ, λόγω της συγκράτησης του κόστους, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7,4%.

Οι θετικές αυτές εξελίξεις είχαν σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση των συνολικών λειτουργικών αποτελεσμάτων (αύξηση κατά 34,1%). Τελικά, το καθαρό αποτέλεσμα (προ φόρου εισοδήματος) ήταν κερδοφόρο και το 2012 αυξημένο μάλιστα κατά 48,7% την εξεταζόμενη περίοδο. Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν ελάχιστα (κατά 1%).

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων