Το στρες είναι κάτι που δεν μπορούμε να γλiτώσουμε στη ζωή μας. Το πρόβλημα είναι όταν δεν μπορούμε να το διαχειριστούμε, ή όταν βιώνουμε τόσο πολύ και έντονο άγχος, που δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Για τους ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα, ο φόβος του έντονου στρες είναι ακόμα μεγαλύτερος. Όταν τα επίπεδα στρες ανεβαίνουν, τα συμπτώματά της γίνονται ακόμα πιο έντονα και επώδυνα.

Τα συμπτώματα και οι πόνοι της αρθρίτιδας προκύπτουν από τα υψηλά επίπεδα φλεγμονών στον οργανισμό. Οι ορμόνες που εκκρίνονται στον οργανισμό λόγω του στρες, αν το στρες επιμένει, αυξάνουν τις φλεγμονές στο σώμα - συνεπώς και τον πόνο. Αυτό λειτουργεί και αντίστροφα, μάλιστα, με ασθενείς που πάσχουν από χρόνιο, έντονο στρες να αναπτύσσουν παθήσεις όπως σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Είναι σημαντικό να βρείτε την πηγή του στρες και να την αντιμετωπίσετε. Αν το αυξημένο σας στρες έχει να κάνει με την πανδημία και τις αλλαγές που έχουν προκύψει από αυτήν, η υπομονή και η πίστη στην επιστημονική πρόοδο είναι το μόνο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε μακροπρόθεσμα, αλλά στο παρόν μπορούμε να διαχειριζόμαστε το καθημερινό μας στρες με το να αποκτάμε καλύτερες συνήθειες.

Επίσης, ποτέ δεν είναι κακή στιγμή για να σκεφτείτε το ενδεχόμενο της ψυχοθεραπείας. Είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να καταλάβετε και να διαχειριστείτε το πρόβλημα. Σε προσωπικό επίπεδο, όμως, αυτές είναι μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ανακουφιστείτε από το καθημερινό στρες.

Η γιόγκα, ο διαλογισμός και οι ασκήσεις αναπνοής κάνουν δουλειά. Όσον αφορά την γιόγκα, κάντε μόνο στάσεις που μπορείτε, χωρίς να πιέζετε το σώμα σας περισσότερο. Αφοσιωθείτε στη σωστή αναπνοή και προσπαθήστε να καθαρίσετε το μυαλό σας.

Σε γενικές γραμμές, θα ήταν καλό να γυμνάζεστε όσο περισσότερο μπορείτε, για να είναι ο οργανισμός σας προστατευμένος απέναντι στις φλεγμονές και να τις αντιμετωπίζει καλύτερα. Υπάρχουν πολλές μορφές γυμναστικής που είναι χαμηλής έντασης και μπορούν να σας ωφελήσουν, με καλύτερες το περπάτημα και την κολύμβηση.

Μην ξεχνάτε να διασκεδάζετε, επίσης. Ασχοληθείτε με ό,τι σας ενδιαφέρει και σας χαλαρώνει, από το διάβασμα μέχρι και... το σεξ. Η αγχολυτική τους δράση δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.

Βρείτε ανθρώπους για να μιλήσετε που θα σας καταλάβουν. Υπάρχουν ορισμένες πτυχές του να ζει κάποιος με αρθρίτιδα που μπορεί να καταλάβει μόνο ένας άλλος ασθενής. Αναζητήστε άτομα με τα οποία θα μπορείτε να μοιραστείτε την εμπειρία σας, αλλά και πρακτικές συμβουλές.

Η διατροφή πάντα βοηθάει, ακόμα και με έμμεσο τρόπο. Μια διατροφή που μας προσφέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, καταπολεμώντας πιο ικανοποιητικά τις φλεγμονές.

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να βρείτε έναν γιατρό που να καταλαβαίνει τις ανάγκες σας και τα προβλήματά σας. Η αρθρίτιδα μπορεί να πάρει τόσο διαφορετικές μορφές για τον καθένα, και είναι απαραίτητο να έχετε δίπλα σας έναν γιατρό που πραγματικά σας ακούει.