Για όσους πάσχουν από ινομυαλγία, μια κακή μέρα σημαίνει πως με δυσκολία θα μπορούν να κάνουν όλες τις δουλειές τους. Θα αισθάνονται κουρασμένοι και οι πόνοι μπορεί να μην υποφέρονται. Το πιο σημαντικό είναι να ξεκινάτε κάθε μέρα παρατηρώντας πώς νιώθει το σώμα σας, αλλά και να το ακούτε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το πρόγραμμά σας καλό θα ήταν να είναι ευέλικτο, για να μπορείτε να κάνετε μία παύση σε περίπτωση που τα συμπτώματά σας είναι σε έξαρση.

Η γυμναστική βοηθά

Μερικές φορές μπορεί να νιώθετε πως είναι το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε, αλλά θα σας βοηθήσει σημαντικά. Η κίνηση και η χαλαρή άσκηση μειώνουν τους πόνους και το στρες και αναζωογονούν τον οργανισμό.

Το μασάζ μπορεί να βοηθήσει

Από απλή χαλάρωση, μέχρι ανακούφιση μυϊκών πόνων, το μασάζ είναι μια πρακτική που πρέπει σίγουρα να δοκιμάσετε. Εκτός του να βρείτε έναν ειδικό που να γνωρίζει για τους πόνους της ινομυαλγίας, μπορείτε και μόνοι σας να κάνετε μασάζ σε περιοχές που έχετε πόνους, με ένα αντικείμενο όπως ένα μπαλάκι του τένις.

Ένα ζεστό μπάνιο για το τέλος της ημέρας

Χαλαρώνει τους μυϊκούς πόνους αλλά και το πιάσιμο. Επίσης, ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος. Δοκιμάστε να κάνετε ζεστά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας, και προσπαθήστε κάποια βράδια να μουλιάζετε για λίγο στην μπανιέρα, που είναι πιο χαλαρωτικό.

Ο βελονισμός βοηθά βραχυπρόθεσμα

Δεν αποτελεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα, αλλά για αρκετούς ασθενείς είναι ένας ακόμα καλός τρόπος να διαχειρίζονται και να μειώνουν τους πόνους. Παρ' όλα αυτά, δεν έχει μελετηθεί πολύ, και τα αποτελέσματα γύρω από την αποτελεσματικότητά του είναι κάπως 50-50.

Κάντε ένα διάλειμμα

Μερικές φορές, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μείνετε σπίτι και να ξεκουραστείτε. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να βάλετε τον εαυτό σας πάνω από εξόδους με φίλους, αλλά κάποιες φορές και από υποχρεώσεις που θα σας ανάγκαζαν να βγείτε έξω. Μιλήστε με την δουλειά σας για το ενδεχόμενο τηλεργασίας, αν γίνεται.

Δοκιμάστε συμπληρώματα

Ορισμένοι ασθενείς δηλώνουν ότι συμπληρώματα όπως η μελατονίνη βοηθούν στην αντιμετωπίση συμπτωμάτων. Η μελατονίνη, για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει σε περιπτώσεις που τα συμπτώματα της ινομυαλγίας δυσκολεύουν τον ύπνο. Παρ' όλα αυτά, δεν έχει μελετηθεί εκτενώς η αποτελεσματικότητα συμπληρωμάτων για την ινομυαλγία, και θα ήταν καλή ιδέα πρώτα να μιλήσετε με τον γιατρό σας.