Τα σταφύλια είναι από τα καλύτερα φρούτα αυτής της εποχής. Δεν έχουν μόνο υπέροχη, γλυκιά γεύση, αλλά και ιδιαίτερα πλούσιο διατροφικό προφίλ. Περιέχουν βιταμίνες C και Κ, αλλά και αρκετές φυτικές ίνες - εκείνο το φουλ απολαυστικό "κρατς" που κάνει η φλούδα τους όταν τα δαγκώνουμε. Και δεν περιέχουν υπερβολικά πολλές θερμίδες, αρκεί να μην το παρακάνουμε: μία κούπα περιέχει μόλις 104 θερμίδες. Τέλος, περιέχουν και ένα αρκετά ισχυρό αντιοξειδωτικό, την ρεσβερατρόλη, που τη βρίσκουμε και στο κρασί - είναι ο κύριος λόγος που το κρασί σε μικρές δόσεις θεωρείται υγιεινό, παρά το ότι είναι αλκοολούχο ποτό.

Ας δούμε, λοιπόν, δημιουργικούς τρόπους για να βάλουμε τα σταφύλια στην καθημερινότητά μας.

Σε φρουτοσαλάτα

Μπορούμε να τα αναμείξουμε με κάποιο λίγο πιο ξινό φρούτο, να ρίξουμε λίγους ξηρούς καρπούς και έπειτα μισή μερίδα γιαούρτι, με μια μικρή κουταλιά μέλι.

Σε smoothie

Συμβουλή: Βάλτε τα σταφύλια στην κατάψυξη από την προηγούμενη μέρα, αλλιώς το smoothie θα βγει πιο νερουλό. Μην φοβηθείτε τα κουκούτσια, θα εξισορροπήσουν τη γεύση και δεν προκαλούν κακό. Πόσο μάλλον, περιέχουν έξτρα θρεπτικά συστατικά.

Σε αλμυρές συνταγές

Αν φτιάχνετε τονοσαλάτα ή σαλάτα με ψητό κοτόπουλο, μερικά κομμένα σταφύλια μπορούν να κάνουν το πιάτο πιο ενδιαφέρον, προσφέροντας ωραία γευστική αντίθεση. Επίσης, επειδή φτάνει λίγο με τα κράνμπερι στις σαλάτες, ας δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό.

Σαν μαρμελάδα

Τα σταφύλια φτιάχνουν εκπληκτική μαρμελάδα. Ρίξτε μια ματιά σε αυτή τη συνταγή της Αγάπης Μαργετίδη, από τους φίλους μας στο in2life.gr.  Χρειάζεται πολύ λίγη ζάχαρη, και έχει υπέροχη γεύση.

Για όταν υπάρχει παρέα...

Ένα πιάτο με δύο-τρία τυριά και μερικούς ξηρούς καρπούς θα ικανοποιήσει τους πάντες. Αν υπάρχουν και παιδιά, φτιάξτε σουβλάκια με κυβάκια τυριών και σταφύλι.

Για πρωινό, βρώμη

Φτιάξτε βρώμη στο φούρνο μικροκυμάτων και προσθέστε μερικά σταφύλια για γλύκα, για να αποφύγετε τις επιλογές του εμπορίου, που έχουν πρόσθετα σάκχαρα.