Τα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης στον οργανισμό είναι σοβαρό θέμα επειδή αυξάνουν τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ορισμένες τροφές όπως βρώμη, ξηροί καρποί και λιπαρά ψάρια, βοηθούν να διατηρούνται υπό έλεγχο τα επίπεδα χοληστερόλης. Δεν είναι όλες οι τροφές με υψηλή χοληστερόλη βλαβερές. Για παράδειγμα, τα αυγά έχουν πολλή χοληστερόλη αλλά επίσης πρωτεΐνη και άλλα θρεπτικά. Είναι οι τροφές με πολλά κορεσμένα που πρέπει να σας ανησυχούν, γιατί μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης και να σας κάνουν να αυξήσετε το σωματικό σας βάρος.

Ποιες είναι οι χειρότερες τροφές για υψηλή χοληστερόλη; Κόκκινο κρέας, τηγανιτά και ψημένα τρόφιμα, είναι διάσημα για την αύξηση της κακής χοληστερόλης.

Δείτε 4 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε αν έχετε υψηλή χοληστερόλη:

Κόκκινο κρέας: Βοδινό, χοιρινό και αρνί έχουν γενικά υψηλά επίπεδα κορεσμένων λιπαρών. Ηamburger και παϊδάκια έχουν τα υψηλότερα λιπαρά. Δεν χρειάζεται να αποφεύγετε εντελώς το κρέας αλλά να το τρώτε περιστασιακά. Περιοριστείτε σε μερίδα 85 γραμ. και επιλέξτε πιο άπαχα κομμάτια. Καλύτερα να αντικαταστήσετε το κρέας με πρωτεΐνες χαμηλότερες σε κορεσμένα και χοληστερόλη, όπως κοτόπουλο χωρίς πέτσα ή στήθος γαλόπουλας, ψάρια και φασολάκια και να επιλέγετε πιο άπαχα κομμάτια όπως το φιλέτο.

Τηγανιτά: Τροφές που έχουν βουτήξει στη φριτέζα, όπως φτερούγες κοτόπουλου, στικ μοτσαρέλας και ροδέλες κρεμμυδιού είναι μεταξύ των χειρότερων όσον αφορά τη χοληστερόλη. Το τηγάνισμα αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα ή τις θερμίδες των τροφίμων. Αν αγαπάτε το κριτσανιστό των τηγανιτών χρησιμοποιείστε φριτέζα αέρος. 'Η ψήστε τροφές, όπως μπαστούνια πατάτας και κοτόπουλο, σε υψηλή θερμοκρασία μέχρι να γίνουν σκουρόχρωμα.

Επεξεργασμένα κρέατα: Hot dogs, λουκάνικα και μπέικον χρησιμοποιούν τα πιο λιπαρά μέρη του κόκκινου κρέατος και έχουν πολλή χοληστερόλη και κορεσμένα λιπαρά.  Λουκάνικα από κοτόπουλο ή γαλόπουλα θα μπορούσαν να φαίνονται πιο υγιεινά και είναι κάπως χαμηλότερα σε χοληστερόλη από το κόκκινο κρέας, αλλά δεν είναι άνευ χοληστερόλης

Ψημένα προϊόντα: Μπισκότα, κέικ και γλυκά, συχνά φτιάχνονται με μεγάλες ποσότητες βουτύρου, καθιστώντας τα υψηλά σε χοληστερόλη. Δεν χρειάζεται να τα αποφεύγετε εντελώς, αλλά να κάντε μερικές αντικαταστάσεις. Όταν ψήνετε χρησιμοποιήστε σάλτσα μήλου ή μπανάνες αντί για βούτυρο ή μαγειρικό λίπος. ΄Η για επιδόρπιο, επιλέξτε παγωμένο γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με berries.

Πηγές: Harvard