Το μαγείρεμα κάνει τις τροφές πιο εύπεπτες και μπορεί να μεταβάλει και τη διατροφική τους αξία - κάποιες βιταμίνες χάνονται με το μαγείρεμα, ενώ κάποιες άλλες μπορεί να γίνονται πιο εύκολα απορροφήσιμες από τον οργανισμό. Υπάρχουν, όμως, αλλαγές στο πόσες θερμίδες έχει το φαγητό μας όταν είναι ζεστό;

Μπορεί να υπάρξουν ορισμένες αλλαγές που εξαρτώνται από τον τρόπο ζεστάματος και μαγειρέματος, αλλά σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει διαφορά.

Αυτό που έχει περισσότερη σημασία όσον αφορά το μαγείρεμα είναι πως όσο περισσότερο επεξεργασμένο είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιο εύκολα το διασπά ο οργανισμός μας - αλλά συνήθως, όσο πιο εξεργασμένο, τόσο λιγότερο θρεπτικό.

Ο μόνος παράγοντας που θα επηρεάσει τις θερμίδες του γεύματος είναι το πώς μαγειρεύτηκε. Προφανώς, το μπρόκολο στον ατμό έχει τις ίδιες θερμίδες. Ένα μπρόκολο που το έχουμε ψήσει στο φούρνο αφού το έχουμε αλείψει με ελαιόλαδο θα έχει περισσότερες θερμίδες. Την ίδια στιγμή, όμως, το σώμα μας δεν θα μπορούσε να διασπάσει και να απορροφήσει όλα τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά από το ωμό μπρόκολο. Επιπλέον, τα λιπαρά του ελαιόλαδου βοηθούν στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών του λαχανικού.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν ορισμένα λαχανικά που με το μαγείρεμα γίνονται πιο θρεπτικά, καθώς τα συστατικά τους γίνεται πιο εύκολο να απορροφηθούν. Μερικά από αυτά είναι η ντομάτα, το καρότο και το σπανάκι.

Μια τελευταία συμβουλή είναι αν βράσετε λαχανικά, να μην πετάξετε το νερό. Όλες οι βιταμίνες τους που έφυγαν με τη θερμότητα έχουν μείνει σε αυτό το νερό, το οποίο μετά μπορεί να αποτελέσει μία υπέροχη και θρεπτική βάση για σούπα.