Ελληνική κουζίνα

Η Ελληνική κουζίνα αποτελεί από τα πιο σημαντικά παραδείγματα της μεσογειακής διατροφής και πολλά από τα συστατικά της είναι πολύ υγιεινά όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, το ελαιόλαδο και το γιαούρτι. Είναι αρκετά ενδιαφέρον να σημειωθεί πως η μεσογειακή διατροφή είναι εμπνευσμένη από τις διατροφικές συνήθειες της Κρήτης. Εάν θέλετε να συνδυάσετε νοστιμιά και υγιεινές τροφές, δοκιμάστε απλά πιάτα, όπως το ψητό ψάρι, το σουβλάκι και το λουβί.  Φαγητά όπως η σπανακόπιτα, ο μπακλαβάς αλλά και ο μουσακάς, παραμένουν αρκετά υψηλά σε θερμίδες , για αυτό καταναλώστε τα με μέτρο.

Ιαπωνική κουζίνα

Η παραδοσιακή ιαπωνική διατροφή βασίζεται κυρίως σε θαλασσινά και φρέσκα λαχανικά και ίσως για αυτό η Ιαπωνία έχει τον μεγαλύτερο μέσο όρο προσδόκιμου ζωής στον κόσμο. Το ψάρι συγκεκριμένα, που αποτελεί από τις πιο βασικές τροφές στην Ιαπωνία, είναι πλούσιο σε λιπαρά οξέα ωμέγα 3. Επιπλέον τα προϊόντα σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το μίσο, περιέχουν προβιοτικά.

Μεξικάνικο

Πλούσιο σε φασόλια, φρούτα και λαχανικά, το μεξικάνικο φαγητό είναι πεντανόστιμο και υγιεινό. Τα φασόλια πρωταγωνιστούν στην μεξικάνικη κουζίνα και αποτελούν εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών όπως μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο και ψευδάργυρο.  Παρόμοια, το αβοκάντο, το καλαμπόκι, οι ντομάτες και οι πιπεριές τσίλι είναι τροφές πλούσιες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Κορεάτικη κουζίνα

Η κορεάτικη κουζίνα γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, πράγμα πολύ θετικό, καθώς πρόκειται για μία πολύ νόστιμη και υγιεινή κουζίνα. Ένα από τα πιο υγιεινά φαγητά της Κορέας είναι το κίμτσι (kimchi) το οποίο βασίζεται στην ζύμωση λαχανικών. Εκτός από εξαιρετικό προβιοτικό, περιέχει υγιεινά συστατικά όπως το τζίντζερ, η κόκκινη πιπεριά ή το σκόρδο και κάνει καλό στην χοληστερίνη.

Ταϊλανδέζικο

Η ταϊλανδέζικη θεωρείται από τις πιο υγιεινές κουζίνες καθώς χαρακτηρίζεται από έντονες γεύσεις και βασίζεται κυρίως στην χρήση λαχανικών.  Μερικά από τα μπαχαρικά που κυριαρχούν στο ταϊλανδέζικο φαγητό είναι ο κουρκουμάς, ο κόλιανδρος, το τζίντζερ, το λεμονόχορτο και οι πιπεριές τσίλι. Συγκεκριμένα, ο κουρκουμάς περιέχει ένα δραστικό συστατικό, την κουρκουμίνη, η οποία αποτελεί αντικείμενο μελετών για τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις της ιδιότητες.

Ισπανική κουζίνα

Η Ισπανία είναι μία ακόμη μεσογειακή χώρα, η κουζίνα της οποίας δίνει αρκετή έμφαση στις υγιεινές επιλογές. Από τις πιο συνηθισμένες τροφές που μπορεί να βρει κανείς στην ισπανική κουζίνα είναι τα φρέσκα θαλασσινά, τα λαχανικά αλλά και τα τάπας που σαν τους δικούς μας μεζέδες συνοδεύουν το αλκοόλ και είναι ιδανικά για να τα μοιραστείτε με την παρέα σας.

Ιταλικό φαγητό

Η ιταλική κουζίνα δεν είναι γνωστή αποκλειστικά για τις πίτσες και τα καλτσόνε, αλλά και για την έντονη χρήση ελαιόλαδου, φρέσκων ντομάτων και βοτάνων. Πιο συγκεκριμένα, ο πυρήνας του παραδοσιακού ιταλικού φαγητού αποτελείται από φρέσκα συστατικά όπως τα θαλασσινά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα σκευάσματα ολικής άλεσης σε συνδυασμό με πολλά βότανα, καρυκεύματα και μπαχαρικά.

Ινδικό

Το ινδικό φαγητό είναι διάσημο για τις έντονες γεύσεις του και συνήθως περιλαμβάνει μία μεγάλη ποικιλία ισχυρών βοτάνων και καρυκευμάτων. Για παράδειγμα, ένα από τα κυρίαρχα συστατικά της ινδικής κουζίνας είναι η κανέλα η οποία συμβάλλει πολύ στην αντιμετώπιση φλεγμονών, την σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου και την επιβράδυνση ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων.  Ο κουρκουμάς, το κάρδαμο και ο κόλιανδρος θεωρούνται επίσης από τα πιο βασικά συστατικά της ινδικής κουζίνας, τα οποία είναι γνωστά για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους.

Γαλλική κουζίνα

Αν και η Γαλλία κρύβει πολλές λιχουδιές, παραμένει μία πολύ μεγάλη χώρα με μία κουζίνα που αλλάζει από περιοχή σε περιοχή. Για παράδειγμα, τα φαγητά στην Προβηγκία είναι πλούσια σε ελαιόλαδο, θαλασσινά, ντομάτες και φρέσκα βότανα. Από την άλλη, περιοχές όπως η Νορμανδία είναι γνωστές για τα κρέατα, τα τυριά και τα πουλερικά τους.

Λιβανέζικο

Η λιβανέζικη κουζίνα έχει πολλά κοινά σημεία αναφοράς με την ελληνική και είναι διάσημη για το χούμους. Αν και υπάρχουν αρκετές θερμιδικά πλούσιες τροφές, όπως αυτές που περιλαμβάνουν πολύ βούτυρο ή αρνί, υπάρχουν παράλληλα πολλοί υγιεινοί μεζέδες όπως τα ντιπ πατάτας και σκόρδου, μελιτζάνας, φασολιών, οι σαλάτες και τα κρέατα στα κάρβουνα.