Η περίοδος των γιορτών είναι περίεργη για το στομάχι μας. Τρώμε περισσότερο, τρώμε πολλά γλυκά, τρώμε σε παράξενες ώρες... Το φαγητό γενικό είναι πολύ, και όχι πάντα τόσο υγιεινό. Και αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον μεταβολισμό και στο έντερό μας, αλλά και να καταστρέψει τη διατροφή που (πολλοί από εμάς) πασχίζουμε να διατηρήσουμε.

Η καλή υγεία του εντέρου είναι σημαντική, επειδή είναι κομμάτι του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Για την ακρίβεια, περίπου το 70% του ανοσοποιητικού μας συστήματος βρίσκεται στη γύρω περιοχή.

Ένας τρόπος να φροντίζουμε να βρίσκεται σε καλή κατάσταση το γαστρεντερικό μας σύστημα είναι να φροντίζουμε για τα ωφέλιμα βακτήρια που κατοικούν σε αυτό, και βοηθούν στην διάσπαση του φαγητού και στον μεταβολισμό της ενέργειας. Όλη η κραιπάλη των εορτών μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημιά σε αυτούς τους μικρο-οργανισμούς που εξασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία του εντέρου μας.

Οι τροφές με άφθονα σάκχαρα και κορεσμένα λιπαρά καταστρέφουν τους μικρο-οργανισμούς του στομαχιού και του εντέρου μας, συνεπώς το πρώτο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να αποφύγουμε τα πολλά γλυκά.

Μπορούμε να φάμε τροφές που λειτουργούν ως πρεβιοτικά - δηλαδή η "τροφή" των μικροοργανισμών του εντέρου μας. Τα δημητριακά ολικής άλεσης, το σκόρδο και το κρεμμύδι, αλλά και το γιαούρτι είναι τροφές που βοηθούν ιδιαίτερα.

Είναι επίσης πολύ βοηθητικό να τρώμε ανθεκτικό άμυλο, που είναι άμυλα που δεν μεταβολίζονται, και θρέφουν τους μικρο-οργανισμούς. Το ψωμί ολικής, τα όσπρια όπως τα φασόλια, οι φακές και τα ρεβύθια, αλλά και οι πατάτες περιέχουν ανθεκτικό άμυλο. Για να αυξήσετε το ανθεκτικό άμυλο, μαγειρέψτε τα, αλλά καταναλώστε τα κρύα.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να αποφύγετε την περιττή ζάχαρη είναι να δώσετε περισσότερη προσοχή στα φρέσκα φρούτα. Αντί για μια μεγάλη συλλογή από γιορτινά γλυκά (κουραμπιέδες, μελομακάρονα, δίπλες) σερβίρετε μια πιατέλα με φρούτα.

Τέλος, προσοχή θα πρέπει να δώσετε στο κόκκινο κρέας. Προτιμήστε κάτι πιο παραδοσιακό, όπως κοτόπουλο ή γαλοπούλα.