Σημαντική ώθηση στο μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς φαρμάκων OTC αναμένεται να προσφέρουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL). Οι εκτιμήσεις είναι ότι οι πωλήσεις των ΟTC θα αυξηθούν από 157,0 δισ. δολ. το 2021 σε 233,6 δισ. δολ. το 2028, σημειώνοντας άνοδο 5,8%.

Ενδεικτικό της σημαντικής αύξησης που εμφανίζουν τα PL είναι, ότι στην Αμερική το μερίδιό τους ανήλθε στο 31,0% το 2018 από 26,0% το 2009. Στο πλαίσιο αυτό, πολλές εταιρείες έχουν ξεκινήσει να συνεργάζονται με πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Η Amazon.com, Inc., για παράδειγμα, παρουσίασε τα μη συνταγογραφούμενα προϊόντα υγειονομικής περίθαλψης της Perrigo τον Φεβρουάριο του 2018.  

Τον Οκτώβριο του 2020, η Dr Reddy's Laboratories, μια πολυεθνική φαρμακευτική εταιρεία με έδρα την Ινδία παρουσίασε το δισκίο Famotidine, ένα OTC φάρμακο για τη θεραπεία της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης (GERD) στις ΗΠΑ. Τα δισκία είναι παρόμοια με το Pepcid AC, που είναι προϊόν της Johnson & Johnson. Αυτή η κυκλοφορία επέτρεψε στην εταιρεία να καλύψει ένα σημαντικό θεραπευτικό κενό που δημιουργήθηκε λόγω της απόσυρσης της ρανιτιδίνης από την αγορά αντιόξινων των ΗΠΑ.

Η ζήτηση για συμπληρώματα διατροφής αυξάνεται εν μέσω πανδημίας Covid-19 

Η πανδημία Cοvid-19 έχει ποικίλες επιπτώσεις στα προϊόντα OTC παγκοσμίως. Έχει ενισχύσει τη ζήτηση για συμπληρώματα διατροφής, μέταλλα και βιταμίνες λόγω της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης των ανθρώπων για την αυτοφροντίδα. Αντίθετα, τα αυξανόμενα μέτρα υγιεινής και οι προφυλάξεις για την πρόληψη της μετάδοσης του κορωνοϊού είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης για φάρμακα για τον βήχα και το κρυολόγημα. Ταυτόχρονα, τα φάρμακα που απαιτούνται για τη θεραπεία πεπτικών και εντερικών θεραπειών και δερματικών προβλημάτων έχουν επίσης μειωθεί εν μέσω της πανδημίας.

Αυξανόμενες επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα για την τόνωση της ανάπτυξης

Η οικονομική αποδοτικότητα και η προσβασιμότητα διαφόρων τύπων φαρμάκων OTC σε πολλά καταστήματα λιανικής πώλησης σε όλο τον κόσμο, αναμένεται να ωθήσουν την ανάπτυξη των σχετικών σκευασμάτων που χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή. Στις αναδυόμενες και ανεπτυγμένες χώρες, ο ιδιωτικός τομέας επενδύει ολοένα και περισσότερο στην ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω πολυάριθμων σημείων διανομής και καταστημάτων λιανικής. Η Ένωση Καταναλωτικών Προϊόντων Υγείας, για παράδειγμα, δήλωσε τον Φεβρουάριο του 2021 ότι υπάρχουν περίπου 54.000 φαρμακεία μόνο στις ΗΠΑ. Επίσης, περισσότερα από 750.000 σημεία λιανικής πωλούν επί του παρόντος προϊόντα που δεν συνταγογραφούνται. 
Ωστόσο, συχνά, οι άνθρωποι καταναλώνουν λάθος φάρμακα λόγω εσφαλμένης αυτοδιάγνωσης. Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία του βήχα και του κρυολογήματος έχουν προκαλέσει δυσμενείς επιπτώσεις λόγω λαθών. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από την Academic Pediatrics, δήλωσε ότι υπήρχαν περίπου 5.000 περιπτώσεις επιβλαβών επιπτώσεων από το 2009 έως το 2016.

Το τμήμα των θεραπειών για το κρυολόγημα και τον βήχα θα κυριαρχήσει 

Με βάση το κανάλι διανομής, η αγορά διαχωρίζεται σε φαρμακεία και φαρμακεία λιανικής, νοσοκομειακά φαρμακεία και διαδικτυακά φαρμακεία. Ανάλογα με τον τύπο του προϊόντος, ταξινομείται σε αναλγητικά, θεραπείες κρυολογήματος και βήχα, πεπτικά και εντερικά φάρμακα, θεραπεία δέρματος, βιταμίνες, μέταλλα και άλλα. Μεταξύ αυτών, το τμήμα των φαρμάκων για το κρυολόγημα και τον βήχα είναι πιθανό να κυριαρχήσει στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Αυτή η αύξηση αποδίδεται στον αυξανόμενο επιπολασμό του βήχα και του κρυολογήματος μεταξύ των ανθρώπων λόγω των αλλαγών της εποχής. Το 2020, το τμήμα των φαρμάκων για τον βήχα και το κρυολόγημα κέρδισε το 21,8% όσον αφορά το μερίδιο αγοράς των φαρμάκων OTC.

Η παρουσία της Cipla Inc., της Procter & Gamble και της TajPharma ευνοεί την ανάπτυξη στην Ασία-Ειρηνικό

Το 2020, η αγορά των ΟTC στη Βόρεια Αμερική πέτυχε έσοδα ύψους 58,4 δισ. δολ. Πρόκειται να παραμείνει στην πρώτη γραμμή, αν και η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να αναπτυχθεί γρηγορότερα, λόγω της αυξανόμενης παρουσίας πολυάριθμων φημισμένων κατασκευαστών, όπως η TajPharma, η Procter & Gamble, η The Himalaya Drug Company, η GlaxoSmithKline plc και η Cipla Inc. σε αυτήν την περιοχή. 

Συνεργασίες και λανσαρίσματα νέων προϊόντων 

Η Johnson and Johnson, θεωρείται η κορυφαία εταιρεία. Πουλά τα προϊόντα της μέσω πολλαπλών καταστημάτων λιανικής και πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου στο ευρύ κοινό. Την ίδια στιγμή, άλλες εταιρείες μέσω στρατηγικών συνεργασιών προσπαθούν να κυριαρχήσουν σε αυτήν την αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, τον περσινό Ιανουάριο η Hamdard Laboratories παρουσίασε 12 νέα OTC φάρμακα στην ινδική αγορά για την ενίσχυση της ανοσίας. Η νέα σειρά προϊόντων περιέχει συστατικά, όπως σκόνη Jamun, Gilo, Kalonji, Zafran και Aswagandhi. Τον Απρίλιο του 2020, η Takeda Pharmaceutical Company Limited υπέγραψε συμφωνία με τον Όμιλο Orifarm για την απόκτηση μιας σειράς μη συνταγογραφούμενων προϊόντων που πωλούνται στην Ευρώπη. Η συμφωνία ανήλθε στα 670 εκατομμύρια δολάρια.