Νέα έρευνα έδειξε ότι 7 ώρες ύπνου τη νύχτα μπορεί να είναι η ιδανική ποσότητα για να διατηρείται ο εγκέφαλος ανθρώπων μέσης ηλικίας ή μεγαλύτερων σε καλή υγεία.

Η Barbara Sahakian, του University of Cambridge, δήλωσε ότι ο καλός ύπνος είναι σημαντικός σε όλα τα στάδια της ζωής και ιδιαίτερα καθώς κάποιος μεγαλώνει. Το να βρεθούν τρόποι βελτίωσης του ύπνου σε ηλικιωμένους θα μπορούσε να είναι ζωτικής σημασίας για να έχουν καλή ψυχική υγεία και ευεξία και να αποφύγουν τη νοητική εξασθένηση- ιδιαίτερα ασθενείς με ψυχικές διαταραχές και άνοια.

Στην έρευνα συμμετείχαν 500.000 Βρετανοί 38 έως 73 ετών οι οποίοι συμπλήρωσαν νοητικά τεστ. Οι ερευνητές είχαν στη διάθεσή τους απεικονιστικές εξετάσεις και γενετικά στοιχεία για 40.000 από αυτούς.

Εφτά ώρες ύπνου τη νύχτα ήταν βέλτιστη ποσότητα για νοητική επίδοση και ψυχική υγεία, αναφέρει η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nature Aging.

Οι συμμετέχοντες που κοιμόνταν λίγο ή πολύ είχαν χειρότερη επίδοση σε τεστ που μετρούσαν την ταχύτητα επεξεργασίας, τη μνήμη, την προσοχή και την επίλυση προβλημάτων.

Ηταν επίσης πιο πιθανό να έχουν συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης και χειρότερη ευεξία.

Η έρευνα επίσης ανακάλυψε σχέση μεταξύ ποσότητας ύπνου και διαφορών στη δομή των εγκεφαλικών περιοχών που εμπλέκονται σε νοητικές επεξεργασίες και τη μνήμη, με μεγαλύτερες αλλαγές να συνδέονται με λιγότερες ή περισσότερες από 7 ώρες ύπνου τη νύχτα.

Tα ευρήματα υποδεικνύουν ότι λίγος ή πολύς ύπνος ενδεχομένως μπορεί να είναι παράγοντας κινδύνου για νοητική εξασθένηση καθώς οι άνθρωποι γερνούν.

Πηγές:
Nature Aging.