Ακόμα και αν σε γενικές γραμμές φροντίζουμε τη διατροφή μας και προσπαθούμε να ασκούμαστε τακτικά, ο οργανισμός μας ή το μυαλό μας μπορεί να χρειάζονται περισσότερη προσοχή, ή πιο συγκεκριμένη προσοχή. Ποια είναι τα σημάδια που θα μας δείξουν ότι κάτι δεν πάει καλά, ακόμα και αν - θεωρητικά - όλα μοιάζουν εντάξει;

Το μυαλό σας είναι θολό

Ακόμα και αν μετά από μια νύχτα καλού ύπνου ξυπνάτε και νιώθετε ότι χρειάζεστε λίγη ώρα για να αποκτήσετε αίσθηση του τόπου και του χρόνου, αν τελευταία είστε πιο ξεχασιάρηδες, όλα αυτά μπορεί να είναι σημάδια ορμονικών προβλημάτων, όπως με τον θυρεοειδή. Κάντε αιματολογικές εξετάσεις για να δείτε αν κάτι δεν πάει καλά.

Η λίμπιντό σας έχει εξαφανιστεί

Αν η ερωτική σας διάθεση έχει πέσει στα τάρταρα, και αν αυτή η πτώση έχει διαρκέσει περισσότερο από τις φυσιολογικές διακυμάνσεις που εμφανίζονται, τότε μπορεί να είναι πρόβλημα ορμονών (τεστοστερόνης ή οιστρογόνων) ή ζήτημα αυξημένου στρες και κατάθλιψης. Μιλώντας, για στρες, βασικά...

...το στρες σας έχει βγει εκτός ελέγχου

Ειδικά αν αυτά που έχετε να αντιμετωπίσετε δεν είναι αντικειμενικά άξια μιας τέτοιας αντίδρασης. Αυτό είναι ένα πολύ ξεκάθαρο σημάδι burnout, και χρειάζεται να ξεκουραστείτε και να προσφέρετε λίγο χρόνο αποκλειστικά για τον εαυτό σας. Το χρόνιο έντονο στρες μπορεί να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στον οργανισμό.

Νυστάζετε συνεχώς

Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα στον ύπνο, τότε είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή στο μέλλον αυτό θα φανεί και στην γενικότερη κατάσταση της υγείας σας: Παχυσαρκία, καρδιοπάθεια και υπέρταση είναι μερικά από τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν αν σταθερά για πολλά χρόνια κάνουμε κακό ύπνο. Επίσης, αν πιστεύετε ότι κοιμάστε καλά και αρκετά, αλλά και πάλι το πρωί νιώθετε πως δεν έχετε ενέργεια, αυτό είναι πιθανό σημάδι άπνοιας.

Τα χέρια και τα πόδια σας μουδιάζουν

Αν αισθάνεστε συχνά τη χαρακτηριστική αίσθηση μουδιάσματος που είναι σαν πολλές μικρές βελόνες, αυτό μπορεί να είναι σημάδι έλλειψης βιταμίνης Β12 - ειδικά αν ακολουθείτε χορτοφαγική ή vegan διατροφή. Η Β12 βρίσκεται μόνο σε ζωικά προϊόντα, αλλά και σε μορφή συμπληρώματος. Κάντε μια εξέταση αίματος για να δείτε τα επίπεδα των βιταμινών σας, και μιλήστε με τον γιατρό σας για την πιθανή ανάγκη να πάρετε κάποιο συμπλήρωμα.

Το δέρμα σας είναι ξηρό

Αν δεν έχετε γενικά πρόβλημα με ξηροδερμία, αλλά ακολουθείτε μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά, είναι πιθανό να συμβεί αυτό, καθώς ο οργανισμός δεν λαμβάνει τα απαραίτητα λίπη που θα ενυδατώσουν την επιδερμίδα μας και θα την κάνουν να δείχνει υγιής. Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας ωφέλιμα λιπαρά όπως καρύδια, αβοκάντο και ψάρια σαν τον σολομό και την σαρδέλα.