Κατανάλωση περίπου 3 γρ. καθημερινά, ωμέγα-3 λιπαρών οξέων από τροφές ή συμπληρώματα φαίνεται πως είναι η βέλτιστη καθημερινή δόση που συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, αναφέρει επισκόπηση που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Heart Association.

Ο Xinzhi Li, του Macau University of Science and Technology in Macau, Κίνα,  δήλωσε ότι σύφμωνα με τη νέα έρευνα, ο μέσος ενήλικας μπορεί ενδεχομένως να έχει μέτρια μείωση της πίεσης καταναλώνοντας περίπου 3 γρ. την ημέρα, ωμέγα-3 λιπαρών.

Αναλύθηκαν τα αποτελέσματα 71 κλινικών δοκιμών που δημοσιεύτηκαν από το 1987 έως το 2020.

Οι έρευνες εξέτασαν τη σχέση μεταξύ πίεσης και ω-3 λιπαρών οξέων DHA και EPA (χωριστά ή συνδυαστικά) σε ανθρώπους 18 ετών και άνω, με ή χωρίς υπέρταση ή διαταραχές χοληστερόλης.

Υπήρχαν σχεδόν  5.000 συμμετέχοντες  22 έως 86 ετών. Ελαβαν συμπληρώματα λιπαρών οξέων για 10 εβδομάδες.

Η ανάλυση έδειξε

  • Σε σύγκριση με ενήλικες που δεν κατανάλωναν EPA και DHA, όσοι κατανάλωναν μεταξύ 2 και 3 γραμμαρίων την ημέρα συνδυαστικά, DHA και EPA ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, (συμπληρώματα, τροφές ή συνδυασμό) είχαν μειωμένη συστολική πίεση και διαστολική κατά 2 mm Hg κατά μέσον όρο.
  • Περισσότερα από 3 γρ. ωμέγα-3 λιπαρών την ημέρα μπορεί ενδεχομένως να έχουν επιπλέον όφελος στη μείωση της πίεσης σε ενήλικες με υπέρταση ή υψηλά επίπεδα λιπιδίων
  • Στα  3 γρ. την ημέρα η συστολική πίεση μειώθηκε κατά  4.5 mm Hg κατά μέσον όρο σε αυτούς με υπέρταση και περίπου  2 mm Hg σε αυτούς χωρίς.
  • Στα 5 γρ. την ημέρα, η συστολική πίεση μειώθηκε κατά μέσον όρο 4 mm Hg σε όσους είχαν υπέρταση και λιγότερο από 1 mm Hg κατά μέσον όρο σε όσους δεν έπασχαν
  • Παρόμοιες δαφορές φάνηκαν σε ανθρώπους με υψηλά επίπεδα λιπιδίων και σε αυτούς άνω των 45 ετών.