Τα οστά μας γίνονται πιο εύθραυστα και αδύναμα όσο μεγαλώνουμε. Μπορούμε να φροντίσουμε να λαμβάνουμε ασβέστιο καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής μας, και αυτό σίγουρα θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό, αλλά η φθορά του χρόνου δεν μπορεί ποτέ να εξαλειφθεί. Συνεπώς, αυτά είναι μερικά πράγματα που καλό είναι να αρχίσετε να αποφεύγετε για να προφυλάξετε την υγεία των οστών σας.

Το πολύ αλάτι

Όσο περισσότερο αλάτι τρώτε, τόσο περισσότερο ασβέστιο φεύγει από το σώμα σας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι εκεί για να θρέψει τα οστά σας. Τυριά, πατατάκια και αλλαντικά έχουν μερικά από τα υψηλότερα ποσοστά αλατιού.

Η καθιστική ζωή

Είναι ωραίο να απολαμβάνεις την αγαπημένη σου σειρά, ή και μια σεζόν από την αγαπημένη σου σειρά. Όταν όμως γίνεται συνήθεια να μην κινείστε αρκετά, τα οστά σας θα έχουν πρόβλημα. Η άσκηση τα κάνει πιο δυνατά.

Η υπερβολική ποδηλασία

Είναι καλή άσκηση, μέσα από την οποία η καρδιά και οι πνεύμονές σας δυναμώνουν. Τα οστά; Οχι και τόσο. Είναι ιδιαίτερα έντονη άσκηση, οπότε θα ήταν καλό να την εξισορροπήσετε βάζοντας στη ρουτίνα σας ασκήσεις με βάρη, που κάνουν τα οστά πιο δυνατά.

Δεν βγαίνετε από το σπίτι

Όταν βγαίνουμε έξω και μας βλέπει ο ήλιος, ο οργανισμός μας συνθέτει βιταμίνη D, η οποία βοηθά στην απορρόφηση ασβεστίου - μεταξύ άλλων πραγμάτων. Προσπαθήστε να βγαίνετε για λίγη ώρα από το σπίτι καθημερινά.

Το κάπνισμα

Όταν εισπνέετε τακτικά, το σώμα σας δεν μπορεί να σχηματίσει νέο υγιή οστικό ιστό τόσο εύκολα. Όσο περισσότερο καπνίζετε, τόσο χειρότερο γίνεται. Οι καπνιστές έχουν περισσότερες πιθανότητες για κατάγματα και χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να επουλωθούν. Αλλά κόβοντάς το μπορείτε να μειώσετε αυτούς τους κινδύνους και να βελτιώσετε την υγεία των οστών σας, αν και μπορεί να χρειαστούν μερικά χρόνια.

Το πολύ χαμηλό βάρος

Ένα χαμηλό σωματικό βάρος, με Δείκτη Μάζας Σώματος 18,5 ή λιγότερο, σημαίνει μεγαλύτερη πιθανότητα κατάγματος και απώλειας οστικής μάζας. Εάν έχετε μικρά κόκαλα, κάντε ασκήσεις με βάρη και ρωτήστε τον γιατρό σας εάν χρειάζεστε περισσότερο ασβέστιο στη διατροφή σας.