Νέα έρευνα ανακάλυψε ότι ο καλός ύπνος βοηθά στη ρύθμιση σημαντικού ‘’συστατικού’’ του ανοσοποιητικού συστήματος.

Επηρεάζει το περιβάλλον στο οποίο τα μονοκύτταρα δημιουργούνται, αναπτύσσονται και ετοιμάζονται για τη στήριξη της λειτουργίας του ανοοσοποιητικού (αιματοποίηση).

Ο Filip Swirski, του Mount Sinai, είπε ότι αυτό που μαθαίνουμε είναι ότι ο ύπνος ρυθμίζει την παραγωγή των κυττάρων που είναι πρωταγωνιστές στη φλεγμονή.

Και πρόσθεσε ότι η καλή ποιότητα ύπνου μειώνει τη φλεγμονή.

Οι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση του ύπνου σε κλινική δοκιμή με 14 ενήλικες.

Ο καθένας κοιμόταν είτε 7,5 ώρες κάθε νύχτα για 6 εβδομάδες ή για 6 ώρες κάθε νύχτα.

Στη συνέχεια για 6 εβδομάδες κοιμόταν όσο πριν και στη συνέχεια για ακόμα 6 εβδομάδες ακολούθησε το αντίθετο πρόγραμμα.

Οι ερευνητές συνέλεξαν πρωινά και απογευματινά δείγματα αίματος την πέμπτη και έκτη εβδομάδα.

Διαπίστωσαν ότι όταν οι ενήλικες δεν κοιμόνταν επαρκώς είχαν υψηλότερα επίπεδα μονοκυττάρων το απόγευμα, υψηλότερα επίπεδα κυττάρων του ανοσοποιητικού στο αίμα και ενδείξεις ενεργοποίησης ανοσοποιητικού.

Ο  Swirski δήλωσε ότι τα βλαστικά κύτταρα άλλαξαν γενετικά κάτω από τη επίδραση του περιορισμού του ύπνου. Η αλλαγή δεν είναι μόνιμη αλλά συνεχίζουν να αναπαράγονται με υψηλότερο ρυθμό για εβδομάδες.

Η μεγαλύτερη παραγωγή κυττάρων ανοσοποιητικού μπορεί να επιταχύνει την ανάπτυξη κλωνικής αιματοποίησης που με τη σειρά της συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Η  Marishka Brown, δήλωσε ότι ο ύπνος επηρεάζει τη βέλτιστη λειτουργία σχεδόν κάθε κυττάρου και οργάνου.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η υιοθέτηση καλών συνηθειών ύπνου νωρίς στη ζωή είναι σημαντική. Με τον τρόπο αυτό ενδεχομένως μπορεί να μειωθεί η ένταση φλεγμονωδών παθήσεων, όπως η σήψη.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Medicine.