Επιστήμονες εντόπισαν για πρώτη φορά μεγάλο αριθμό γονιδίων που συνδέονται με τη δυσλεξία.

Περίπου το ένα τρίτο των 42 γενετικών ποικιλομορφιών που εντοπίστηκαν συνδέθηκαν προηγουμένως με τη γενική νοητική ικανότητα και τις εκπαιδευτικές επιδόσεις.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν στο Nature Genetics, βοηθούν την κατανόηση της βιολογίας πίσω από την αιτία που ορισμένα παιδιά έχουν δυσκολία στο διάβασμα ή στο συλλαβισμό.

Δυσλεξία είναι γνωστό πως υπάρχει σε οικογένειες, μερικώς λόγω γενετικών παραγόντων, αλλά μέχρι τώρα λίγα είναι γνωστά για γονίδια που συνδέονται με τον κίνδυνο εμφάνισής της.

Η έρευνα στην οποία συμμετείχε το University of Edinburgh, είναι η μεγαλύτερη γενετική έρευνα δυσλεξίας. Εγινε σε 50.000 ενήλικες που διαγνώστηκαν με δυσλεξία και 1 εκατομμύριο ενήλικες που δεν διαγνώστηκαν με αυτήν.

Οι ερευνητές εξέτασαν τη σχέση μεταξύ εκατομμυρίων γενετικών ποικιλομορφιών με την κατάσταση δυσλεξίας και ανακάλυψαν 42 σημαντικές ποικιλομορφίες.

Ορισμένες από αυτές συνδέονται με άλλες νευροαναπτυξιακές παθήσεις, όπως γλωσσική καθυστέρηση και με νοητικές ικανότητες και ακαδημαϊκές επιδόσεις.

Πολλά όμως είναι νέα και θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν γονίδια που συνδέονται πιο συγκεκριμένα με διαδικασίες αναγκαίες για τη μάθηση.

Πολλά από τα γονίδια που συνδέονται με τη δυσλεξία, επίσης συνδέονται με τη ΔΕΠΥ.

Nature Genetics,

Ο ψηφιακός φάκελος ασθενούς, η τεχνητή νοημοσύνη και η μεγάλη παγίδα
Αλαλούμ με το πρόγραμμα πρόληψης κατά του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.