Πολλές είναι οι συζητήσεις τελευταία αλλά και οι προτάσεις για την απαγόρευση διαφήμισης αλκοόλ στην Γερμανία.

Συγκεκριμένα, ο αρμόδιος και διαπιστευμένος  ομοσπονδιακός επίτροπος για τα ναρκωτικά, Burkhard Blienert (SPD), πιέζει για ισχυρότερη προστασία, ιδίως για τα παιδιά και τους εφήβους, από τις βλάβες στην υγεία που προκαλούν το αλκοόλ και το κάπνισμα.

Μεταξύ άλλων, ο πολιτικός ζήτησε "συνεπή βήματα και αποφάσεις" κατά της διαφήμισης του αλκοόλ.

Τόνισε πως αυτή πρέπει να αφαιρεθεί από το διαδίκτυο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο - ιδανικά όλο το εικοσιτετράωρο, τουλάχιστον κατά την ώρα υψηλής τηλεθέασης. "Το κατώτατο όριο ηλικίας για το αλκοόλ πρέπει επίσης εξεταστεί. Το να επιτρέπεται η κατανάλωση αλκοόλ παρουσία των γονέων από την ηλικία των 14 ετών είναι "πολιτική υγείας που αποτελεί ανοησία περασμένων εποχών" και πρέπει να καταργηθεί", τόνισε.

Ο Blienert ανέφερε πως σχεδόν καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει μια τόσο φιλελεύθερη προσέγγιση για το αλκοόλ, τον καπνό κ.λπ. Κάθε χρόνο, περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι πεθαίνουν στη Γερμανία, εκ των οποίων περίπου 150.000 ως αποτέλεσμα της κατανάλωσης αλκοόλ και καπνού.

"Κάθε ενήλικας πίνει κατά μέσο όρο έναν ολόκληρο κουβά καθαρό αλκοόλ το χρόνο και καπνίζει πάνω από 1.000 τσιγάρα, δηλαδή 50 πακέτα", δήλωσε ο Blienert. Από το 2016, είπε, παρατηρείται αύξηση των θανάτων από τη χρήση παράνομων ναρκωτικών, όπως η ηρωίνη ή η κοκαΐνη. Πιο πρόσφατα, ο αριθμός αυτός ήταν πάνω από 1.800 θάνατοι ετησίως.

Ένας στους οκτώ ενήλικες έχει επίσης πρόβλημα με τον τζόγο. "Μόνο τα παράνομα τυχερά παιχνίδια αποφέρουν 38 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στη Γερμανία", δήλωσε ο Blienert. Συγκριτικά, η ταξιδιωτική βιομηχανία θα είχε κύκλο εργασιών 45 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Ο ομοσπονδιακός κυβερνητικός επίτροπος τάχθηκε υπέρ πιο εκτεταμένων διαφημιστικών περιορισμών. Είπε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο οι πολύχρωμες εικόνες θα μπορούσαν να εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για τη διαφήμιση τσιγάρων, θερμαντικών συσκευών και ηλεκτρονικών τσιγάρων σε περίπτερα, ταμεία σούπερ μάρκετ και πρατήρια καυσίμων.

Για την καλύτερη προστασία της νεολαίας και των καταναλωτών στα τυχερά παιχνίδια, η οποία είναι αρμοδιότητα των ομόσπονδων κρατιδίων, η διαφήμιση αθλητικών στοιχημάτων στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το διαδίκτυο θα πρέπει να απαγορεύεται πριν από τις 9 μ.μ.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Γερμανικού Κέντρου Ερευνών για τον Καρκίνο (DKFZ), το 64% του πληθυσμού τάσσεται υπέρ μιας συνολικής απαγόρευσης της διαφήμισης και της χορηγίας των αλκοολούχων ποτών. Το DKFZ ενημέρωσε ότι το 2020, σχεδόν 300.000 νοσηλείες σε νοσοκομεία οφείλονται σε ασθένεια που προκαλείται αποκλειστικά από το αλκοόλ. Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών προκαλεί συνολικό κόστος περίπου 57 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την κοινωνία στη Γερμανία.

Σχέδιο νόμου για νομιμοποίηση της κάνναβης 

Όσον αφορά την ελεγχόμενη απελευθέρωση της κάνναβης για ενήλικες, την οποία σχεδιάζει η κυβέρνηση συνασπισμού, ο Blienert δήλωσε ότι δεν τον ενδιαφέρει τίποτα άλλο παρά η μεγαλύτερη προστασία της υγείας: "Θα προτιμούσα να έχω τυποποιημένη, ελεγχόμενη κάνναβη από το κατάστημα παρά μολυσμένη κάνναβη από τον έμπορο στο πάρκο της πόλης".

Επανέλαβε την υπόσχεση ότι ένα πρώτο σχέδιο νόμου με βάση τα βασικά σημεία που παρουσιάστηκαν τον Οκτώβριο του 2022 θα παρουσιαστεί έως τον Μάρτιο του 2023.

Με το νόμο για τη νομιμοποίηση της κάνναβης, είπε, θα ενσωματωθεί αυστηρή προστασία της υγείας και της νεολαίας και θα επιτραπεί επίσης "μηδενική διαφήμιση για τα προϊόντα κάνναβης".

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ο ψηφιακός φάκελος ασθενούς, η τεχνητή νοημοσύνη και η μεγάλη παγίδα
Αλαλούμ με το πρόγραμμα πρόληψης κατά του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.
GSK: Μήνυση κατά Pfizer-BioNTech για τις πατέντες των εμβολίων mRNA