Ο καλός ύπνος έχει τεράστια οφέλη για την υγεία μας. Το πρόβλημα είναι ότι για πολλούς ανθρώπους η κακή στάση του σώματος κατά τον ύπνο δημιουργεί προβλήματα. Αυτές είναι οι στάσεις που προτείνουν οι ειδικοί, είτε είστε έγκυος, επιρρεπής στο ροχαλητό, αντιμετωπίζετε πόνους στην πλάτη ή τον αυχένα ή έχετε άλλες καταστάσεις που μπορούν να επωφεληθούν από τη σωστή στάση ενώ κοιμάστε.

Ύπνος ανάσκελα

Πλεονεκτήματα:

Μειώνει τους πόνους στη μέση και τον αυχένα

Υποστηρίζει τη σπονδυλική στήλη σας ώστε οι μύες σας να μπορούν να χαλαρώσουν και να ανακάμψουν

Βοηθά στην ανακούφιση της συμφόρησης, ειδικά έχετε ελαφρώς ανασηκωμένο τον κορμό σας

Βοηθά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ρυτίδων στο πρόσωπο

Μειονεκτήματα:

Αυξάνει τον κίνδυνο κατάρρευσης των αεραγωγών για όσους ροχαλίζουν ή έχουν υπνική άπνοια

Αυξάνει τα επίπεδα πίεσης για ορισμένους τύπους πόνου στην πλάτη

Αυξάνει τα επεισόδια παλινδρόμησης οξέος

Αυξάνει την πίεση της βαρύτητας για να κάνει πιο δύσκολη την αναπνοή, καθιστώντας τον ακατάλληλο για ηλικιωμένους ή βαρύτερους ανθρώπους

Αναγκάζει το έμβρυο να ασκεί μεγαλύτερη πίεση στην καρδιά σε έγκυες γυναίκες, ειδικά στο τρίτο τρίμηνο.

Ύπνος μπρούμυτα

Πλεονεκτήματα:

Ανοίγει τον αεραγωγό για να μειώσει το ροχαλητό

Μειονεκτήματα:

Προκαλεί αυξημένη βαρύτητα στα πλευρά σας για να κάνει την αναπνοή λιγότερο ενεργειακά αποδοτική

Παρέχει την ελάχιστη στήριξη της πλάτης και του αυχένα από τις τρεις θέσεις

Συμβάλλει στις ρυτίδες του προσώπου

Δεν είναι άνετος για εγκύους

Ύπνος στο πλάι

Πλεονεκτήματα:

Προωθεί την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, καθιστώντας την ιδανική για άτομα με πόνο στην πλάτη, ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιούν μαξιλάρια στήριξης

Μειώνει το ροχαλητό και την καούρα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ευεργετικό για άτομα με παλινδρόμηση και υπνική άπνοια

Προωθεί την άνεση, την ευκολία στην αναπνοή και τη μειωμένη πίεση στη σπονδυλική στήλη και τα εσωτερικά όργανα, καθιστώντας την κορυφαία επιλογή για εγκύους και ηλικιωμένους

Μειονεκτήματα:

Αυξάνει την πίεση στους ώμους, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι ιδανικό για όσους έχουν πόνο σε αυτή την περιοχή

Συμβάλλει στις ρυτίδες του προσώπου.

Ποια πλευρά λοιπόν είναι η καλύτερη;

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Sensors διαπίστωσε ότι ο ύπνος στη δεξιά πλευρά προάγει υψηλότερη ποιότητα ύπνου. Ωστόσο, ο ύπνος στην αριστερή πλευρά είναι ιδανικός για άτομα με παλινδρόμηση επειδή μειώνει την πίεση στα εσωτερικά όργανα.

Ο ύπνος στην αριστερή πλευρά έχει ένα άλλο ξεχωριστό πλεονέκτημα: Είναι η καλύτερη στάση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, λένε οι ειδικοί. Η εγκυμοσύνη, ειδικά κατά το τρίτο τρίμηνο, μπορεί να προκαλέσει δυσφορία κατά τη διάρκεια του ύπνου. Ο ύπνος στο πλάι ανακουφίζει την πίεση που ασκεί η μήτρα στα αιμοφόρα αγγεία της κοιλιάς και βελτιώνει τη ροή του αίματος.

Ποια είναι η καλύτερη στάση ύπνου για τον πόνο στον αυχένα και την πλάτη;

Ο ύπνος ανάσκελα μπορεί να είναι πιο άνετος για όσους έχουν πόνο στην πλάτη ή στον αυχένα. Μπορεί να βοηθήσει στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης και να μειώσει τον πόνο. Ο ύπνος στο πλάι με τα γόνατα λυγισμένα και ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα μπορεί επίσης να βοηθήσει.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Τα κίνητρα που δίνονται στην Ευρώπη για να παραμείνουν φθηνά φάρμακα στην αγορά
Μύθοι και αλήθειες για τις εξάψεις της εμμηνόπαυσης
Υπάρχουν οφέλη από το να περπατάμε ξυπόλητοι;