Τον χειμώνα είναι αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο να αυξάνονται τα αισθήματα κατάθλιψης, και μπορεί να φταίει η εποχή για αυτό. Ο μικρότερος κύκλος της ημέρας και η έλλειψη φωτός μπορούν να δημιουργήσουν στον εγκέφαλο συναισθήματα και συμπτώματα παρόμοια με εκείνα της κατάθλιψης, ή να εντείνουν αυτά που μπορεί να υπήρχαν ήδη.

Ευτυχώς, η εποχική δεν διαφέρει και τόσο από την κλασική κατάθλιψη στο πώς αντιμετωπίζεται. Και ευτυχώς η κατάθλιψη είναι μια κατάσταση πλήρως αντιμετωπίσιμη, με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους που μπορείτε να δοκιμάσετε.

Αυτές είναι μερικές συμβουλές αν πιστεύετε ότι η αλλαγή της εποχής σάς έχει επηρεάσει.

Δοκιμάστε φωτοθεραπεία 

Υπάρχουν ειδικές λάμπες που μιμούνται το φως του ήλιου και μας επιτρέπουν να νιώσουμε καλύτερα στην καθημερινότητά μας. Αν ζείτε σε σπίτι που δεν μπαίνει γενικά αρκετός ήλιος, ίσως αξίζει να επενδύσετε σε μία τέτοια λάμπα.

Βγείτε στον ήλιο

Ο καλύτερος λόγος για να σηκωθείτε νωρίς το πρωί και να βγείτε για περπάτημα είναι πως - εκτός από την απαραίτητη βιταμίνη D που θα συνθέσετε - θα έρθετε σε επαφή με το πράγμα του οποίου η έλλειψη προκαλεί την κατάθλιψή σας. Προσπαθήστε να περνάτε λίγη ώρα έξω καθημερινά, ειδικά τις ώρες που ο ήλιος βρίσκεται ψηλά.

Κάντε γυμναστική

Η γυμναστική δεν θα σταματήσει να είναι από τα πιο αποτελσματικά όπλα εναντίον της κατάθλιψης, είτε οφείλεται στην εποχή, είτε σε οτιδήποτε άλλο. Προσπαθήστε να γυμνάζεστε για μισή ώρα την ημέρα, τρεις με πέντε φορές την εβδομάδα, και να μοιράζετε την προπόνησή σας εξίσου σε αερόβια άσκηση και ασκήσεις ενδυνάμωσης.

Μην το παρακάνετε με το comfort food

Ναι, επειδή είναι χειμώνας το σώμα μας επιθυμεί επιπλέον θερμίδες. Μπορούμε να τις πάρουμε όμως από πιο υγιεινές τροφές. Επιπλέον, η κατανάλωση πρόχειρου ή ανθυγιεινού φαγητού συνδέεται και με άλλες κακές συνήθειες, όπως η καθιστική ζωή, η οποία θα κάνει την κατάθλιψη ακόμα πιο έντονη.

Κάντε ένα διάλειμμα

Οι διακοπές δεν είναι μόνο για το καλοκαίρι. Συχνά (και σε πολλά επαγγέλματα) η περίοδος του χειμώνα είναι από τις πιο αγχωτικές, ή μπορεί να είναι τα "μεθεόρτια" μιας γιορτινής περιόδου γεμάτη στρες και αυξημένο φόρτο εργασίας. Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται εξαντλημένοι τον χειμώνα, και χωρίς την κατάλληλη ξεκούραση η κατάθλιψη μπορεί να βρει πιο εύκολα τρόπους να εμφανιστεί.

Δοκιμάστε ψυχοθεραπεία

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να την ξεκινήσετε, αλλά η πρακτική αντιμετώπιση μιας εποχικής κατάθλιψης είναι εξαιρετικό πρώτο βήμα. Αργά και σταθερά - και αν το επιθυμήσετε - μπορείτε να συνεχίσετε τις συνεδρίες για να μάθετε να ρυθμίζετε καλύτερα το άγχος και την διάθεσή σας σε καθημερινή βάση.

Σκεφτείτε την πιθανότητα αντικαταθλιπτικών

Μπορεί να είναι η κατάλληλη λύση αν πιστεύετε ότι χρειάζεστε έξτρα βοήθεια ή αν δεν βλέπετε βελτίωση με άλλες μεθόδους. Η αποτελεσματικότητά τους είναι υψηλή και καλά καταγεγραμμένη.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γονίδια οικογένειας από την Κολομβία ίσως "φρενάρουν" τη νόσο Alzheimer
Τι είναι οι ηλεκτρολύτες και σε ποιες τροφές τους βρίσκουμε
Περπάτημα: "Φάρμακο" κατά του πόνου στη μέση [μελέτη]