Όλοι μεγαλώνουμε και αυτό αντανακλάται στο δέρμα μας. Δεν υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε για να αλλάξουμε το πώς κυλάει ο χρόνος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να προστατεύσουμε το δέρμα μας. Η διατροφή είναι από τους καλύτερους τρόπους να το πετύχουμε αυτό, μιας και θα φροντίσουμε να προσφέρουμε στην επιδερμίδα μας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά που χρειάζεται.

Αυτά είναι μερικά από τα θρεπτικά συστατικά και οι τροφές στις οποίες μπορείτε να τα αναζητήσετε.

Βιταμίνη C

Πρόκειται για την πιο διάσημη βιταμίνη... σε βαθμό που πολλές φορές λαμβάνουμε πολλή περισσότερη από όση έχει ανάγκη το σώμα μας. Η αντιοξειδωτική της δράση είναι πολύ καλά μελετημένη, όπως και τα οφέλη που έχει για το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Τη βρίσκουμε πρακτικά σε όλα τα φρούτα και λαχανικά, οπότε δεν χρειάζεται να τρώτε κάθε μέρα εσπεριδοειδή ή πιπεριές για να καλύψετε τις ανάγκες σας (εκτός κι αν σας αρέσουν τα πορτοκάλια και οι πιπεριές).

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Τις βρίσκουμε σε μια πολύ μεγάλη ποικιλία τροφίμων και όλες τους είναι συχνά συστατικά σε προϊόντα ομορφιάς. Εντός του οργανισμού, όμως, το να λαμβάνουμε επαρκείς ποσότητες από αυτές τις βιταμίνες σημαίνει ότι πολλές διεργασίες του μεταβολισμού μας θα συντελούνται σωστά, με αποτέλεσμα να παίρνουν σειρά και οι διεργασίες που έχουν να κάνουν με την αναδόμηση του δέρματος.

Χαλκός

Ο χαλκός είναι ένα ιχνοστοιχείο που έχουμε ανάγκη να λαμβάνουμε από τη διατροφή μας σε μικρές ποσότητες, αλλά είναι αρκετές για να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα να δουλεύει σωστά και τον οργανισμό μας να συνθέτει νέα ερυθρά αιμοσφαίρια. Στα θέματα που αφορούν την επιδερμίδα μας, ο χαλκός βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου και προλαμβάνει την χαλάρωση του δέρματος. Επίσης, βοηθά να ʺγεμίσουνʺ με φυσικό τρόπο οι ρυτίδες.

Πολυφαινόλες

Πρόκειται για αντιοξειδωτικά με ισχυρή δράση, που τα βρίσκουμε στο πράσινο τσάι. Χρησιμοποιώντας προϊόντα που τις περιέχουν τοπικά, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους κύκλους κάτω από τα μάτια, αλλά χρειαζόμαστε να τις λαμβάνουμε και εντός του οργανισμού, ώστε να καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν επιπλέον βλάβες στην επιδερμίδα.

Βιταμίνη Α

Σε προϊόντα ομορφιάς θα τη βρούμε με την ονομασία ʺρετινόληʺ, που είναι μία μορφή βιταμίνης Α. Στην πραγματικότητα, η βιταμίνη Α είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας, καθώς φροντίζει τα μάτια και τον εγκέφαλό μας, καθώς και την επιδερμίδα μας με την αντιοξειδωτική της δράση. Τη βρίσκουμε σε αμέτρητες φυτικές τροφές, όπως σε γλυκοπατάτες και καρότα.

Βιταμίνη Ε

Είναι από τα πιο γνωστά αντιοξειδωτικά που χρησιμοποιούνται τοπικά για να επιδιορθώσουν βλάβες του δέρματος. Αυτό γίνεται επειδή εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν αυτές τις βλάβες. Δουλεύει εξαιρετικά καλά μαζί με τη βιταμίνη C. Τη βρίσκουμε σε ξηρούς καρπούς όπως τα φιστίκια, τα αμύγδαλα και τα φουντούκια, σε μούρα και λαχανικά όπως η κόκκινη πιπεριά, το σπανάκι και το αβοκάντο – δηλαδή σε τρία αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους τρόφιμα, που σημαίνει ότι είναι πολύ εύκολο να λαμβάνουμε επαρκείς ποσότητες από τη διατροφή μας.

Συνένζυμο Q10

Πρόκειται για ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει το κολλαγόνο στον οργανισμό μας. Βρίσκεται φυσικά στον οργανισμό, αλλά όσο μεγαλώνουμε αρχίζουν να μειώνονται οι διαθέσιμες ποσότητες. Μπορείτε να το βρείτε σε μορφή συμπληρώματος, αφού το συζητήσετε με τον δερματολόγο σας.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ποιες χώρες θεωρούνται κορυφαίες στον ιατρικό τουρισμό
Απειλή για εγκύους και νεογνά η αύξηση της θερμοκρασίας [ελληνική μελέτη]
Οι υγειονομικοί συμμετέχουν στην πανελλαδική απεργία της Τετάρτης