Η κετονική διατροφή είναι μια διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά που χρησιμοποιείται από πολλούς για να χάσουν βάρος και να βελτιώσουν την υγεία τους.

Συνήθως απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό έτσι ώστε να παίρνετε όσο το δυνατόν λιγότερους υδατάνθρακες και να βρίσκεστε σε κέτωση. Αυτό μπορεί να σημαίνει την διακοπή των γλυκών, σνακ και άλλων τροφίμων υψηλών υδατανθράκων, όπως αναψυκτικών και αλκοόλ.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά αλκοολούχα ποτά χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, τα οποία μπορείτε να απολαύσετε με μέτρο - ακόμη και σε μια κετονική δίαιτα.

Αυτό το άρθρο σας δίνει τα καλύτερα και τα χειρότερα αλκοολούχα ποτά που μπορείτε να επιλέξετε στην κετονική διατροφή.

Ποτά που μπορείτε να καταναλώσετε

Πολλές επιλογές χαμηλών υδατανθράκων είναι διαθέσιμες εάν ακολουθήσετε μια κετονική δίαιτα.

Για παράδειγμα, οι καθαρές μορφές αλκοόλ όπως το ουίσκι, το τζιν, η τεκίλα, το ρούμι και η βότκα είναι εντελώς απαλλαγμένες από υδατάνθρακες.

Οι οίνοι και οι ελαφριές ποικιλίες μπύρας είναι επίσης σχετικά χαμηλοί σε υδατάνθρακες - συνήθως 3-4 γραμμάρια ανά μερίδα.

Εδώ μπορείτε να βρείτε τα κορυφαία κετο-φιλικά ποτά:

Τύπος αλκοόλης, ποσότητα (ml) , υδατάνθρακες (γραμμάρια)

Ρούμι - 44 ml - 0 γραμμάρια

Βότκα -44 ml - 0 γραμμάρια

Τζιν - 44 ml - 0 γραμμάρια

Tequila -44 ml- 0 γραμμάρια

Ουίσκι - 44 ml - 0 γραμμάρια

Κόκκινο κρασί  -148 ml- 3 με 4 γραμμάρια

Λευκό κρασί -148 ml- 3 με 4 γραμμάρια

Ελαφριά μπύρα -355 ml- 3 γραμμάρια

Ποτά που πρέπει να αποφύγετε

Πολλά αλκοολούχα ποτά είναι γεμάτα με υδατάνθρακες- μερικές ποικιλίες περιέχουν πάνω από 30 γραμμάρια σε μία μερίδα.

Για παράδειγμα, τα κοκτέιλ συνήθως βασίζονται σε συστατικά με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, όπως ο χυμός, η σόδα, τα γλυκαντικά ή τα σιρόπια.

Εν τω μεταξύ, η κανονική μπύρα παράγεται από άμυλο και μπορεί να περιέχει πάνω από 12 γραμμάρια υδατάνθρακες σε ένα μόνο κουτί.

Εδώ είναι μια σύγκριση της περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες πολλών δημοφιλών αλκοολούχων ποτών - τα οποία θα πρέπει να αποφύγετε εάν κάνετε κετονική διατροφή:

Τύπος αλκοόλης - Μέγεθος σερβιρίσματος- Υδατάνθρακες

Μαργαρίτα - 1 ποτήρι (240 ml)- 13 γραμμάρια

Bloody Mary- 1 ποτήρι (240 ml) - 10 γραμμάρια

Ουίσκι - 105 ml - 14 γραμμάρια

Sangria -1 ποτήρι (240 ml) - 27 γραμμάρια

Piña colada  -133 ml- 32 γραμμάρια

Cosmopolitan  -105 ml - 22 γραμμάρια

Κανονική μπύρα - 355-ml - μπορεί να 12 γραμμάρια

Η μετριοπάθεια είναι το κλειδί

Παρόλο που υπάρχουν πολλά αλκοολούχα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, και είναι διαθέσιμα, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν τακτικό μέρος της ρουτίνας σας.

Ακόμα και οι χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες ποικιλίες αλκοόλ εξακολουθούν να είναι πλούσιες σε κενές θερμίδες, πράγμα που σημαίνει ότι παρέχουν πολλές θερμίδες με λίγα ή καθόλου απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες ή μέταλλα.

Όχι μόνο η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο διατροφικών ανεπαρκειών με την πάροδο του χρόνου, αλλά μπορεί επίσης να συμβάλει στη σταδιακή αύξηση του σωματικού βάρους.

Στην πραγματικότητα, σε μία οκταετή μελέτη σε 49.324 γυναίκες, η κατανάλωση τουλάχιστον δύο ποτών την ημέρα συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο σημαντικής αύξησης βάρους σε σύγκριση με την ελαφριά ή μέτρια κατανάλωση αλκοόλ.

Το αλκοόλ μπορεί επίσης να καταστείλει την καύση λίπους και να αυξήσει το λίπος του σώματος αποθηκεύοντας επιπλέον θερμίδες ως λιπώδη ιστό στο σώμα σας.

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί επίσης να συμβάλει σε άλλες σοβαρές καταστάσεις υγείας, όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις, τα ηπατικά προβλήματα και ο καρκίνος.

Για το λόγο αυτό, είναι καλύτερο να κρατάτε σε μέτρια επίπεδα την πρόσληψη αλκοόλ - ορίζεται ως ένα ποτό ανά ημέρα για γυναίκες και δύο ημερησίως για άνδρες.

Ακόμα και οι χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες ποικιλίες αλκοόλ μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους, τις διατροφικές ανεπάρκειες και τις δυσμενείς συνθήκες υγείας, για αυτό είναι σημαντικό να μετριάζεται η πρόσληψή σας.

Συμπέρασμα

Ακόμη και σε μια κετονική διατροφή, υπάρχουν πολλά αλκοολούχα ποτά χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες για να διαλέξετε.

Το κρασί, η ελαφριά μπύρα και οι καθαρές μορφές αλκοόλης - όπως το ουίσκι, το ρούμι και το τζιν - προσφέρουν λίγους ή μηδενικούς υδατάνθρακες ανά μερίδα και συνδυάζονται εύκολα με χυμούς με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, όπως τα χαμηλά σε θερμίδες αναψυκτικά.

Ωστόσο, ανεξάρτητα από τη διατροφή σας, είναι καλύτερο να ελέγχετε την κατανάλωση αλκοόλ για να αποφύγετε τις αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Κατά κανόνα, οι γυναίκες θα πρέπει να πίνουν ένα ποτό κατ' ανώτατο όριο την ημέρα, ενώ οι άνδρες πρέπει να πίνουν δύο ή λιγότερα.