Όταν μιλάμε για απώλεια βάρους, η πρώτη σκέψη που έρχεται στο μυαλό μας είναι ο μεταβολισμός. Παρά το γεγονός ότι είναι ένας όρος γνωστός σε όλους, είναι παρερμηνευμένος και υπάρχουν πολλά σενάρια και διάφοροι μύθοι και γεγονότα που περιστρέφονται γυρω από το θέμα. Ως μεταβολισμό ορίζουμε τις λειτουργίες που απαιτούνται για τη διατήρηση της ζωής. Όπως αναφέρει η κλινική Mayo, η διαδικασία μεταβολισμού μετατρέπει τα τρόφιμα σε ενέργεια, αυτό που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός για να επιβιώσει. Αυτή η διαδικασία βοηθά στην αναπνοή, την πέψη των τροφίμων και την αποκατάσταση των κυττάρων στο σώμα. Αν ο μεταβολισμός είναι πολύ χαμηλός, είναι αδύνατο να αισθανθούμε την ενέργεια που παίρνουμε από τα τρόφιμα που τρώμε.

ΜΥΘΟΣ: Εάν είστε αδύνατος, ο μεταβολικός σας ρυθμός είναι υψηλός

Ο μεταβολισμός εξαρτάται από τη σωματική σας σύνθεση, όχι από τα κιλά σας. Αυτό σημαίνει ότι εξαρτάται από την πρωτεϊνική μάζα του σώματος. Οσο περισσότερη μυική μάζα υπάρχει, τόσο μεγαλύτερος είναι ρυθμός μεταβολισμού. Αυτό σημαίνει ότι η μυϊκή μάζα αποφασίζει για τον αριθμό των θερμίδων που μπορεί να κάψετε ακόμα και κατά την ηρεμία. Είναι μύθος αυτό που λένε ότι οι λεπτοί άνθρωποι έχουν καλύτερο μεταβολισμό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι διατροφολόγοι λένε ότι τα βάρη είναι ο γρηγορότερος τρόπος για να χάσετε βάρος σε συνδυασμό με την αύξηση του μεταβολισμού. Μόνο η αερόβια δεν είναι αρκετή για την ενίσχυση του μεταβολισμού του σώματος. Η μυϊκή μάζα είναι πολύ σημαντική.

ΜΥΘΟΣ: Δεν μπορείτε να κάνετε πολλά για τον μεταβολισμό σας

Ο μεταβολισμός αφορά μόνο τη μυϊκή μάζα στο σώμα. Η άσκηση που κάνουμε έχει σημαντική επίδραση στο σώμα. Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, είναι προτιμότερο να χτίσετε μυϊκή μάζα από το να επικεντρωθείτε στην αερόβια. Η άσκηση που επιλέξατε μπορεί να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τον μεταβολικό σας ρυθμό. Τα γονίδια ρυθμίζουν τον μεταβολικό ρυθμό του σώματος, αλλά αυτός μπορεί να αλλάξει. Ωστόσο, μερικές γενετικές ασθένειες μπορούν να οδηγήσουν σε βραδύτερο μεταβολικό ρυθμό.

ΜΥΘΟΣ: : Αν έχετε υψηλό μεταβολισμό, μπορείτε να φάτε ότι θέλετε, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θερμίδων 

Αν έχετε καλό μεταβολισμός δεν σημαίνει ότι έχετε το ελεύθερο να φάτε ό,τι θέλετε. Ο βασικός κανόνας της υγιούς ζωής και της απώλειας βάρους είναι να ακολουθείτε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Όσα περισσότερα ανθυγιεινά φαγητά τρώτε, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη να ιδρώσετε στο γυμναστήριο για να έχετε ένα ισορροπημένο βάρος. Ο μεταβολισμός δεν είναι μόνο θέμα βάρους, αλλά και ζωής.

ΜΥΘΟΣ: Η κατανάλωση μικρότερων γευμάτων σε τακτά χρονικά διαστήματα αυξάνει τον μεταβολισμό

Υπάρχει κόσμος που πιστεύει ότι αν κάνει μικρά γεύματα πολλές φορές την ημέρα, πετυχαίνει ταχύτερη απώλεια βάρους. Ωστόσο, η απώλεια βάρους δεν επηρεάζεται από τον αριθμό των γευμάτων που τρώτε, αλλά από αυτό που έχετε επιλέξει να φάτε. Αρκετοί διατροφολόγοι τονίζουν την ανάγκη της ενσυνείδητης διατροφής συγκριτικά με τη διατροφή με κίνητρο την απώλεια βάρους. Με πολλά γεύματα, ίσως μετράμε λάθος τις θερμίδες αυτών που τρώμε. Η απώλεια βάρους δεν είναι μόνο η πρόσληψη θερμίδων. Είναι και οι διατροφικές επιλογές που κάνουμε βάσει του τι απαιτεί η διάθεσή μας. Ένα ντόνατ μπορεί να έχει τον ίδιο αριθμό θερμίδων από ό, τι οποιαδήποτε πρωτεϊνική μπάρα. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να κατανοείτε τι θέλετε να φάτε και έπειτα να εκπαιδευτείτε στο να τρώτε τις ίδιες θερμίδες σε διαφορετική μορφή.