Ερευνητές μετέτρεψαν σε νευρώνες βλαστοκύτταρα από τα τοιχώματα της μήτρας, μετά την έγχυσή τους σε ποντίκια με βλάβη στον εγκέφαλο, πανόμοια με τη νόσο Πάρκινσον.

Τα ευρήματα νέας έρευνας υποδεικνύουν ότι γυναίκες με Πάρκινσον μπορούν ενδεχομένως να χρησιμεύσουν ως δότριες των δικών τους βλαστοκυττάρων, δήλωσε ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Yale στο Κονέκτικατ.

Επειδή τα κύτταρα βρίσκονται εύκολα, θα πρέπει να δημιουργηθούν τράπεζες βλαστοκυττάρων ενδομητρίου, συμβατού ιστού, δήλωσαν.

Ο Dr. Hugh Taylor, δήλωσε ότι ο ιστός ενδομητρίου είναι προφανώς η περισσότερο διαθέσιμη, ασφαλής και προσβάσιμη πηγή βλαστοκυττάρων που είναι επί του παρόντος διαθέσιμη. Ελπίζει ότι τα κύτταρα που απέκτησαν είναι τα πρώτα από πολλά είδη που θα χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση πληθώρας νόσων.

Υπάρχουν πολλών ειδών βλαστοκύτταρα. Για κάποιο λόγο τα βλαστικά κύτταρα ενδομητρίου δημιουργούν μικρότερη απόρριψη από το ανοσοποιητικό σε σχέση με άλλα είδη, δήλωσε η ομάδα του Taylor.

Η νόσος Parkinson αποτελεί καλό υποψήφιο για αγωγή με βλαστοκύτταρα. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι μπορεί πιθανόν να αντικατασταθούν αυτά τα κύτταρα και έχουν δοκιμάσει διάφορες θεραπείες από ανθρώπινα έμβρυα ή χοίρων. Τα βλαστοκύτταρα αποτελούν άλλη πιθανή πηγή.

Η ερευνητική ομάδα δημιούργησε βλαστοκύτταρα από 9 γυναίκες που δεν εμφάνιζαν τη νόσο του Πάρκινσον και τα μετέτρεψαν στο εργαστήριο σε νευρικά κύτταρα που παράγουν ντοπαμίνη, όπως αυτά στον εγκέφαλο.

Τα ενέχυσαν απευθείας στον εγκέφαλο ποντικών που εμφάνιζαν νόσο παρόμοια με το Πάρκινσον και φάνηκε ότι αναπτύχθηκαν σε κύτταρα που παράγουν ντοπαμίνη. Το επόμενο βήμα είναι να φανεί ότι τα κύτταρα μειώνουν τα συμπτώματα στα ποντίκια.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Journal of Cellular and Molecular Medicine.’