Ερευνητές δήλωσαν ότι μια πρωτεΐνη που αποφράσσει τον εγκέφαλο στη νόσο Alzheimer συσσωρεύεται επίσης στα μάτια των ασθενών που πάσχουν από σύνδρομο Down προκαλώντας καταρράκτη.

Το εύρημα οδηγεί τους ερευνητές στην ανάπτυξη οφθαλμολογικής εξέτασης για τα αρχικά συμπτώματα της νόσου Alzheimer και στις δυο παθήσεις.

Ο ερευνητής Dr. Lee E. Goldstein, του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, δήλωσε ότι άνθρωποι με σύνδρομο Down εμφανίζουν συχνά συμπτώματα άνοιας τύπου Alzheimer μέχρι την ηλικία των 30 ετών. Αυτό οφείλεται στο επιπλέον αντίγραφο σημαντικού γονίδιου του Alzheimer που φέρουν και που οδηγεί σε αυξημένη συσσώρευση βήτα-αμυλοειδούς στον εγκέφαλο.

Πρόσθεσε, ότι ανακάλυψε πως η ίδια πρωτεΐνη αρχίζει να συσσωρεύεται πολύ νωρίς στο φακό του ματιού, ακόμα και σε παιδιά.

Ο Dr. David G. Hunter, του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, δήλωσε ότι είναι γνωστό πως οι συγκεκριμένοι καταρράκτες είναι εμφανείς σε ανθρώπους με σύνδρομο Down και ορισμένες φορές φαίνονται στον τοκετό αλλά ποτέ δεν γνώριζαν οι επιστήμονες αν σχετίζονται με τη διαταραχή.

Τώρα γνωρίζουμε, δήλωσε, προσθέτοντας ότι οι συγκεκριμένοι καταρράκτες εμφανίζονται μόνο σε ανθρώπους με προχωρημένη νόσο Alzheimer και πολύ νωρίτερα στο σύνδρομο Down.

Ο Goldstein δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα αναπτύσσει σαρωτή οφθαλμών για τη μέτρηση της πρωτεΐνης β- αμυλοειδούς στο φακό. Όπως ανέφερε, η μέθοδος μπορεί ενδεχομένως να αποτελέσει τρόπο για τον έγκαιρο εντοπισμό και την παρακολούθηση της σχετικής παθολογίας στον εγκέφαλο.

Αποτελεσματικές αγωγές για την εγκεφαλική νόσο στο σύνδρομο Down και στο Alzheimer φαίνονται στον ορίζοντα και το κλειδί για την επιτυχή παρέμβαση είναι ο έγκαιρος εντοπισμός.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘PLoS One’ .

‘PLoS One’ .