Ο συνδυασμός ενός πειραματικού φαρμάκου με τη χημειοθεραπεία βοήθησε στην εξουδετέρωση κυττάρων καρκίνου του εγκεφάλου σε ποντίκια, ανακοίνωσαν Αμερικανοί ερευνητές.

Όπως δήλωσαν, φάρμακο που ονομάζεται γ-σεκρετάση ή καταστολέας Notch, σε συνδυασμό με τεμοζολομίδη βελτίωσε σημαντικά την επιβίωση σε ποντίκια με πολυμορφικό γλοιοβλάστωμα. Το γλοιοβλάστωμα είναι η πιο συνήθης και περισσότερο επιθετική μορφή καρκίνου του εγκεφάλου στον άνθρωπο.

Η έρευνα του Alonzo Ross, του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης ,δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Cancer research’. Όπως δήλωσε, ανακάλυψε ότι η διπλή θεραπεία συνδυασμού τεμοζολομίδης με καστολέα Notch ήταν πολύ αποτελεσματική στην αντιμετώπιση όγκων σε καλλιέργειες και σε ποντίκια.

Τα αποτελέσματα είναι συναρπαστικά, καθώς αρκετές φαρμακοβιομηχανίες αναπτύσσουν φάρμακα γ-σεκρετάσης που μπλοκάρουν ή καταστέλλουν το μονοπάτι Notch.

Ο Ross δήλωσε ότι η πρόσθεση του καταστολέα Notch στην αγωγή φάνηκε να καθιστά περισσότερο ισχυρή τη χημειοθεραπεία, εμποδίζοντας την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

Στα μισά ποντίκια στα οποία δόθηκε η συνδυαστική αγωγή οι όγκοι εξαφανίστηκαν. Στα υπόλοιπα, συρρικνώθηκαν.

Χρειάζονται περισσότερες δοκιμές πριν ο συνδυασμός δοκιμαστεί σε ανθρώπους.

‘Cancer research’.