Ειδικοί ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν την αιτία της αντρικής φαλάκρας.

Δεν πρόκειται απλώς για έλλειψη μαλλιών αλλά για πρόβλημα με τα νέα μαλλιά που δημιουργούνται.

Ένα κατασκευαστικό ελάττωμα σημαίνει ότι τα μαλλιά που παράγονται είναι τόσο μικρά που φαίνονται αόρατα στο γυμνό μάτι οδηγώντας στην εμφάνιση φαλακρών περιοχών ή μαλλιών που υποχωρούν.

Όπως σημειώνει η ερευνητική ομάδα στο περιοδικό ‘Journal of Clinical Investigation’ το λάθος έγκειται στα βλαστικά κύτταρα που παράγουν τα νέα μαλλιά.

Μπορεί να καταστεί δυνατόν να ‘γιατρευτεί’ η αντρική φαλάκρα αποκαθιστώντας τη φυσιολογική λειτουργία των κυττάρων, ελπίζουν οι ειδικοί. Τελικά ελπίζουν να μπορέσουν να αναπτύξουν μια κρέμα που θα μπορεί να εφαρμόζεται στο κεφάλι για να βοηθά τα βλαστικά κύτταρα να αναπτύσσουν φυσιολογικά μαλλιά.

Σε άντρες που υποβλήθηκαν σε μεταμόσχευση μαλλιών, η ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανία συνέκρινε τους θύλακες στα φαλακρά σημεία με περιοχές που είχαν μαλλιά.

Αν και φαλακρές περιοχές είχαν τον ίδιο αριθμό βλαστικών κυττάρων που ανέπτυσσαν μαλλιά, με το φυσιολογικό κεφάλι, υπήρχαν λιγότερα ενός περισσότερο ώριμου είδους, που ονομάζονται προγονικά κύτταρα.

Η συγκεκριμένη διαφορά σημαίνει ότι οι θύλακες σε φαλακρές περιοχές συρρικνώνονται παρά εξαφανίζονται και τα νέα μαλλιά είναι πολύ μικρά σε σχέση με τα φυσιολογικά.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Dr George Cotsarelis, δήλωσε ότι αυτό υποδεικνύει ότι υπάρχει πρόβλημα με την ενεργοποίηση των βλαστικών κυττάρων που μετατρέπουν τα προγονικά κύτταρα, σε κεφάλι με φαλάκρα. Όπως δήλωσε, το γεγονός ότι υπάρχει φυσιολογικός αριθμός βλαστικών κυττάρων σε φαλακρά κεφάλια δίνει ελπίδα για επανενεργοποίηση αυτών των βλαστικών κυττάρων.

Μέχρι τώρα δεν είναι σαφής η ακριβής αιτία της αντρικής φαλάκρας αλλά οι ειδικοί εκτιμούν ότι εμπλέκεται η τεστοστερόνη και η φαλάκρα έχει την τάση να είναι οικογενειακό θέμα.

‘Journal of Clinical Investigation’.