Επιστήμονες ανακοίνωσαν την πρώτη σαφή επιτυχία με νέα μέθοδο που χρησιμοποίησαν για τη λευχαιμία. Αφορά τη μετατροπή των αιμοσφαιρίων του ασθενούς σε ‘δολοφόνους’, που κυνηγούν και καταστρέφουν τα καρκινικά κύτταρα.

Η μέθοδος χρησιμοποιήθηκε σε 3 ασθενείς, αλλά τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά. Οι 2 φαίνεται ότι είναι ελεύθεροι από καρκίνο ένα χρόνο μετά την αγωγή και ο τρίτος βελτιώνεται, αν και ακόμα πάσχει από καρκίνο.

Οι ερευνητές προετοιμάζονται ήδη για να δοκιμάσουν την ίδια γονιδιακή θεραπεία σε άλλα είδη καρκίνου.

Επικεφαλής της έρευνας, που δημοσιεύεται στα περιοδικά ‘New England Journal of Medicine’ και ‘Science Translational Medicine’ ήταν ο Dr. Carl June, του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια. Ο ερευνητής δήλωσε ότι η μέθοδος ήταν επιτυχής. Έχει περάσει 1 χρόνος και θέλει να διαπιστώσει πόσο θα διαρκέσει η αναχαίτιση.

Οι 3 άντρες έπασχαν από προχωρημένη χρόνια λεμφοκυτταρική λευχαιμία.

Η ερευνητική ομάδα έκανε αλλαγές σε προηγούμενη μέθοδο, χρησιμοποιώντας καινούργιο ξενιστή που θα παρέδιδε τα νέα γονίδια στα Τ κύτταρα και μηχανισμό που θα τους διαμήνυε να θανατωθούν.

Έτσι, προέκυψαν ‘στρατοί’ κυττάρων- δολοφόνων, που στόχευαν καρκινικά κύτταρα, τα κατέστρεφαν και συνέχιζαν να θανατώνουν νέα καρκινικά κύτταρα μόλις προέκυπταν. Ήταν γνωστό ότι τα κύτταρα στοχεύουν ιούς με αυτόν τον τρόπο, αλλά είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκε αυτό έναντι του καρκίνου.

Ελήφθηκε αίμα από κάθε ασθενή και αφαιρέθηκαν τα κύτταρα. Αφού τροποποιήθηκαν στο εργαστήριο, εκατομμύρια κύτταρα επέστρεψαν στον ασθενή μέσω 3 εγχύσεων.

Οι ασθενείς, ως παρενέργεια εμφάνισαν κατάσταση που μοιάζει με γρίπη, δείγμα ότι η μέθοδος ήταν επιτυχής. Στη συνέχεια αισθάνονταν καλά.

Η κύρια επιπλοκή φαίνεται πως είναι ότι η τεχνική καταστρέφει επίσης ορισμένα άλλα αιμοσφαίρια που πολεμούν λοιμώξεις. Μέχρι τώρα οι ασθενείς ακολουθούν μηνιαία αγωγή για αυτή.

Ο Dr. Walter J. Urba, από το Providence Cancer Center στο Πόρτλαντ, θεωρεί αρκετά αξιοσημείωτα τα ευρήματα, αλλά πρόσθεσε ότι θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί λόγω του μεγέθους της έρευνας και πρόσθεσε ότι πρέπει να δούμε τι θα γίνει μακροπρόθεσμα σε αυτούς τους ασθενείς.

Ωστόσο, ο Dr. Kanti Rai, του Long Island Jewish Medical Center, στη Νέα Υόρκη, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την έρευνα θεωρώντας τη μέθοδο εκπληκτικό επίτευγμα.

‘New England Journal of Medicine’ και ‘Science Translational Medicine’.

Οι τροφές που μας ενυδατώνουν