Τον εντοπισμό γονιδίων που φαίνεται πως επηρεάζουν το αποτέλεσμα της χημειοθεραπείας στα καρκινικά κύτταρα πέτυχαν οι επιστήμονες. Οι ερευνητές, από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Texas Southwestern μπλόκαραν συστηματικά τη λειτουργία ορισμένων γονιδίων για να μελετήσουν το αποτέλεσμα.

Στην έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Nature', φάνηκε ότι σε 87 περιπτώσεις το μπλοκάρισμα των γονιδίων ενίσχυσε το αποτέλεσμα της χημειοθεραπείας. Το εύρημα αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για να χορηγούνται χαμηλότερες δόσεις χημειοθεραπείας, που θα έχουν και μικρότερες παρενέργειες.

Μετά το μπλοκάρισμα των γονιδίων με τη χρήση μορίων RNA, οι ερευνητές εξέτασαν το ποσοστό επιβίωσης των καρκινικών κυττάρων μετά τη χορήγηση χημειοθεραπείας.

Το πλεονέκτημα της τεχνικής έγκειται στο ότι με τον τρόπο αυτό μπορεί να ελεγχθεί μεγάλος αριθμός γονιδίων καθώς δεν απαιτούνται προηγούμενες γνώσεις σχετικά με τα γονίδια. Συνολικά, ο Καθηγητής White και η ομάδα του εξέτασαν περισσότερα από 20.000 γονίδια.

Για μερικά γονίδια ήδη υπάρχουν φάρμακα που τα μπλοκάρουν και αυτά θα μπορούσαν να συνδυαστούν με τη χημειοθεραπεία για να ενισχύσουν το αποτέλεσμα της.

Ωστόσο, χρειάζεται περαιτέρω έρευνα καθώς η παρούσα επικεντρώθηκε σε ορισμένα καρκινικά κύτταρα στο εργαστήριο, ενώ όπως δήλωσε η Anthea Martin, του Cancer Research, στη Βρετανία, δεν γνωρίζουμε αν η τεχνική θα έχει τα ίδια αποτελέσματα στους όγκους.

'Nature'