Κλινική δοκιμή που χρησιμοποιεί το ανοσοποιητικό ενός ασθενούς για να οδηγήσει σε υποχώρηση της νόσου, σε ενήλικες με οξεία λευχαιμία, μπορεί ενδεχομένως να αποτελέσει μεγάλο βήμα στη μάχη έναντι διαφορετικών ειδών καρκίνου.

Η νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Science Translational Medicine’, ξεχώρισε 5 ασθενείς με μη αντιμετωπίσιμο καρκίνο και χρησιμοποιώντας το ανοσοποιητικό τους ενέχυσε γενετικό υλικό στα λευκά αιμοσφαίρια για να τα μετατρέψει σε εξολοθερευτές του καρκίνου.

Τα τροποποιημένα λευκά αιμοσφαίρια στη συνέχεια κυκλοφόρησαν στον οργανισμό και κατέστρεψαν όλα τα καρκινικά κύτταρα οδηγώντας σε υποχώρηση της νόσου.

Ο Dr. Richard M. Stone, του Dana-Farber Cancer Institute, δηλωσε ότι τα καρκινικά κύτταρα μοιάζουν αρκετά με τα φυσιολογικά κύτταρα που τα Τ- κύτταρα δεν μπορούν να αναγνωρίσουν. Εγχύοντας γονίδια στα συγκεκριμένα κύτταρα εκπαιδεύουν το ανοσοποιητικό να αναγνωρίσει τον καρκίνο.

Η έρευνα εφαρμόστηκε μόνο σε ασθενείς με οξεία λεμφοβλαστική λευχαιμία. Αν και το 90% των παιδιών με το συγκεκριμένο είδος μπορεί να ιαθεί με συμβατική θεραπεία οι ενήλικες γενετικά είναι διαφορετικοί και το ποσοστό ίασης φθάνει περίπου στο 40%.

Από τους 5 ασθενείς, 4 είχαν μεταμόσχευση μυελού των οστών μετά τη νέα αγωγή. Ο πέμπτος εμφάνισε ιατρικά προβλήματα που δεν κατέστησαν δυνατή τη μεταμόσχευση και πέθανε.

Ένας από τους ασθενείς, 58χρονος άντρας, ακολούθησε το προηγούμενο καλοκαίρι χημειοθεραπεία. Ωστόσο κατά τη διάρκειά της η νόσος επανήλθε. Αποφάσισε να λάβει μέρος στην έρευνα.

Οι γιατροί έλαβαν εκατομμύρια λευκά αιμοσφαίρια από τον ασθενή και χρησιμοποίησαν ρετροιό για να τα μετατρέψουν σε στοχευμένους εξολοθρευτές καρκίνου. Η αγωγή μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες. Ο συγκεκριμένος ασθενής παρουσίασε χαμηλή αρτηριακή πίεση, πυρετό και κώμα, που διήρκεσε 8 ημέρες.

Ο Dr. Stone, δήλωσε ότι μελλοντικά αν συνεχιστεί η ανάπτυξη της μεθόδου μπορεί να οδηγηθούμε σε θεραπείες που θα ρυθμίζουν τις παρενέργειες επιβραδύνοντας την αντίδραση κατά του όγκου.

Η αγωγή του ασθενούς ήταν επιτυχής και έγινε ένας από τους ασθενείς που εμφάνισαν υποχώρηση της νόσου. Όταν συνήλθε από το κώμα δεν ανακαλύφθηκε ούτε ένα καρκινικό κύτταρο. Η λευχαιμία είχε εξαφανισθεί.

‘Science Translational Medicine’.