Βακτήρια που ζουν στο έντερο χρησιμοποιήθηκαν για να αναστραφεί η παχυσαρκία και ο διαβήτης 2 σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε ποντικούς.

Η έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Proceedings of the National Academy of Sciences', έδειξε ότι ένας ζωμός με μοναδικό είδος βακτηρίων θα μπορούσε να αλλάξει σημαντικά την υγεία των παχύσαρκων ποντικών.

Εκτιμάται ότι αλλάζει τα τοιχώματα του εντέρου και τον τρόπο απορρόφησης των τροφών.

Παρόμοιες δοκιμές τώρα χρειάζεται να λάβουν χώρα σε ανθρώπους, για να διαπιστωθεί αν τα ίδια βακτήρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την απώλεια κιλών.

Το ανθρώπινο σώμα είναι γεμάτο με βακτήρια, τους μικροσκοπικούς οργανισμούς που ξεπερνούν τα ανθρώπινα κύτταρα στον οργανισμό σε αναλογία 10 προς 1.

Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι η συλλογή από βακτήρια επηρεάζει την υγεία.

Έρευνες έδειξαν διαφορές μεταξύ των ειδών και του αριθμού βακτηρίων στο έντερο μεταξύ λεπτών και παχύσαρκων ανθρώπων.

Στο μεταξύ εγχειρήσεις γαστρικής παράκαμψης φάνηκε να αλλάζουν την ισορροπία των βακτηρίων στο έντερο.

Ερευνητές του Catholic University of Louvain, στο Βέλγιο, εργάστηκαν με το βακτήριο Akkermansia muciniphila.

Φυσιολογικά αποτελεί το 3-5% των βακτηρίων των εντέρων αλλά τα επίπεδά του πέφτουν στην παχυσαρκία.

Ποντικοί που ακολουθούσαν διατροφή με υψηλά λιπαρά-που τα οδήγησε να κερδίσουν 2 έως 3 φορές περισσότερο λίπος από τα φυσιολογικά, αδύνατα-σιτίστηκαν με βακτήρια.

Οι ποντικοί παρέμειναν μεγαλύτεροι σε σχέση με τους λεπτότερους ξαδέλφους τους αλλά είχαν χάσει περίπου το μισό του επιπλέον βάρους τους παρά το ότι δεν υπήρχαν άλλες αλλαγές στη διατροφή.

Επίσης είχαν χαμηλότερα επίπεδα αντίστασης στην ινσουλίνη, σύμπτωμα του διαβήτη τύπου 2.

Ο καθηγητής Patrice Cani, από το Catholic University of Louvain, δήλωσε ότι είναι βελτίωση, δεν ανέστρεψε εντελώς την παχυσαρκία, αλλά είναι πολύ δυνατή μείωση στη λιπώδη μάζα.

Πρόκειται για την πρώτη ένδειξη ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ ενός συγκεκριμένου είδους και της βελτίωσης του μεταβολισμού.

Η πρόσθεση των βακτηρίων αύξανε τη σκληρότητα της βλεννώδους μεμβράνης στο έντερο, που εμποδίζει ορισμένα υλικά να περνούν στο αίμα.

Επίσης άλλαξε τα χημικά σινιάλα που προέρχονται από το πεπτικό, που οδήγησαν σε αλλαγές στον τρόπο που το λίπος κατεργάστηκε αλλού στον οργανισμό.

Παρόμοια αποτελέσματα επιτεύχθηκαν προσθέτοντας ένα είδος ίνας σε διατροφή που οδήγησε σε αύξηση των επιπέδων του Akkermansia muciniphila .

Ο καθηγητής Cani δήλωσε ότι είναι εκπληκτικό ότι μόνο ένα είδος από τα χιλιάδες στο έντερο θα μπορούσε να έχει τέτοια επίδραση. Δήλωσε ότι πρόκειται για πρώτο βήμα προς τη χρήση αυτών των βακτηρίων ως πρόληψη ή αγωγή της παχυσαρκίας και του διαβήτη 2 και ότι κάποια φόρμα θεραπείας με βάση τα βακτήρια θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί στο άμεσο μέλλον.

'Proceedings of the National Academy of Sciences'.

"Λαϊκό": Για πρώτη φορά, ράντζα στη Μονάδα Μεταμοσχεύσεων