Νέα έρευνα του University of Southern California, υποδεικνύει ότι η κατανάλωση υψηλών επιπέδων ζωικών πρωτεϊνών θα μπορούσε να είναι καταστροφική για την υγεία.

Η κατανάλωση ενός χάμπουργκερ, ή άλλων μορφών ζωικής πρωτεΐνης αυξάνει τα επίπεδα της αυξητικής ορμόνης IGF-1 στον ανθρώπινο οργανισμό. Στα παιδιά, η IGF-1 βοηθά στην ανάπτυξη αλλά στην ενήλικη ζωή τα υψηλά επίπεδα της ορμόνης έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου και νόσων που συνδέονται με την ηλικία, σύμφωνα με έρευνα του από το University of Southern California.

Γνωρίζοντας ότι η IGF-1 συνδεόταν με αυξημένη θνησιμότητα, ο Longo άρχισε να ερευνά τρόπους μείωσης με φυσικό τρόπο, των επιπέδων της ορμόνης στον ανθρώπινο οργανισμό.

Ερευνητές χρησιμοποίησαν στοιχεία 6.381 ενηλίκων, ηλικίας άνω των 50 ετών. Χώρισαν τον πληθυσμό σε 3 ομάδες. Όσους κατανάλωναν το 20% των καθημερινών τους θερμίδων από πρωτεΐνη, όσους κατανάλωναν 10 έως 19% των καθημερινών θερμίδων τους από πρωτεΐνη και όσους ακολουθούσαν διατροφή που περιείχε λιγότερο από 10% πρωτεΐνης.

Τα αποτελέσματα έδειξαν μεγάλη διαφορά με τη χαμηλής πρωτεΐνης πρόσληψη και τη μείωση στη συνολική θνησιμότητα, τον καρκίνο και τον διαβήτη.

Γενικά, άνθρωποι που ακολουθούσαν διατροφή με υψηλή πρωτεΐνη είχαν τετραπλάσιες πιθανότητες θνησιμότητας από καρκίνο και 74% περισσότερες να πεθάνουν από οποιοδήποτε αίτιο κατά την περίοδο της έρευνας, σε σύγκριση με ανθρώπους που ακολουθούσαν διατροφή χαμηλή σε πρωτεΐνες.

Οι ερευνητές, επίσης μελέτησαν την επίδραση της διατροφής που είναι χαμηλή σε πρωτεΐνες, σε ομάδα ποντικών, αναλύοντας πόσο καλά η διατροφή με υψηλή ή χαμηλή πρωτεΐνη προστάτευε τα ζώα έναντι του μελανώματος και του καρκίνου του μαστού.

Στους ποντικούς που έπασχαν από καρκίνο, η διατροφή που ήταν χαμηλή σε πρωτεΐνη μπόρεσε να εμποδίσει την εξέλιξη της νόσου στο 10 έως 30% των ζώων.

Η διατροφή που ήταν χαμηλή σε πρωτεΐνη οδήγησε σε μείωση των επιπέδων IGF-1 στους ποντικούς.
Αν κάποιος έχει χαμηλή IGF-1 το κύτταρο προστατεύεται από τη βλάβη στο DNA.

Ωστόσο αν και η διατροφή που είναι υψηλή σε ζωικές πρωτεΐνες φαίνεται να έχει καταστροφική επίδραση στην υγεία, οι πρωτεΐνες με βάση τα φυτά, όπως τα όσπρια, δεν φαίνεται να συνδέονται με τόσο κίνδυνο. Ενώ άνθρωποι που κατανάλωναν φυτικές πρωτεΐνες είχαν τριπλάσιο κίνδυνο θνησιμότητας από καρκίνο δεν ήταν εμφανής μια αύξηση στη συνολική θνησιμότητα.

Οι φυτικές πρωτεΐνες έχουν διαφορετικό προφίλ αμινοξέων και δεν είναι όλες ίδιες αλλά κάθε φυτό έχει διαφορετικό προφίλ. Σε ορισμένα φυτά το προφίλ μειώνει την IGF-1.

Ωστόσο, ο Longo σημείωσε ότι καθώς οι άνθρωποι περνούν τη μέση ηλικία ορισμένοι μπορούν να δουν προστατευτική επίδραση από την υιοθέτηση διατροφής πλούσιας σε ζωικές πρωτεΐνες. Από την ηλικία των 64 ετών τα επίπεδα IGF-1αρχίζουν να μειώνονται, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους και αύξηση της αδυναμίας.

Ο Longo προειδοποιεί ότι όσοι συνεχίζουν να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ζωικής πρωτεΐνης μπορεί ενδεχομένως να θέτουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους όσο αν ήταν καπνιστές.

Η θνησιμότητα από καρκίνο ήταν υψηλότερη σε όσους ακολουθούσαν διατροφή με υψηλή πρωτεΐνη, σε σύγκριση με τους καπνιστές.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Cell Metabolism.'