Το αντηλιακό μόνο, δεν επαρκεί για την πρόληψη του μελανώματος, υποδεικνύει νέα έρευνα.

‘Ερευνα σε πειραματόζωα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature’’, αποκαλύπτει περισσότερα σχετικά με το πώς η ακτινοβολία UV οδηγεί σε καρκίνο στα δερματικά κύτταρα.

Η έκθεση στον ήλιο είναι γνωστός παράγοντας κινδύνου για μελάνωμα.
Μέχρι τώρα δεν είναι σαφής ο μοριακός μηχανισμός μέσω του οποίου η ακτινοβολία UV βλάπτει το DNA στα δερματικά κύτταρα.

Ερευνητές του University of Manchester, εξέτασαν την επίδραση της ακτινοβολίας UV στο δέρμα ποντικών που αντιμετώπιζαν κίνδυνο για μελάνωμα.Αυτό τους επέτρεψε να εξετάσουν την επίδραση του αντηλιακού στην πρόληψη της νόσου.

Ο ερευνητής, καθηγητής Richard Marais, δήλωσε ότι η ακτινοβολία UV στοχεύει τα γονίδια που μας προστατεύουν από τις βλαβερές επιδράσεις της, δείχνοντας πόσο επικίνδυνος είναι ο συγκεκριμένος παράγοντας πρόκλησης καρκίνου.

Πρόσθεσε, ότι η νέα έρευνα παρέχει ενδείξεις ότι το αντηλιακό δεν προσφέρει ολοκληρωτική προστασία από τις βλαβερές συνέπειες της ακτινοβολίας UV. Σημείωσε ότι η έρευνα υπογραμμίζει τη σημασία του συνδυασμού αντηλιακού με άλλες ‘’στρατηγικές’’ προστασίας του δέρματος, όπως να φοράμε καπέλα και φαρδιά ρούχα, καθώς και να καθόμαστε στη σκιά όταν ο ήλιος είναι πιο δυνατός.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ακτινοβολία UV προκάλεσε βλάβες στο γονίδιο p53, που φυσιολογικά βοηθά να προστατεύεται ο οργανισμός από την επίδραση της βλάβης του DNΑ.

Η έρευνα ανακάλυψε επίσης ότι το αντηλιακό μπορεί ενδεχομένως να μειώνει την ποσότητα βλάβης του DNA που προκαλείται από την ακτινοβολία UV, καθυστερώντας την εμφάνιση μελανώματος στους ποντικούς.

Ανακάλυψε ότι το αντηλιακό δεν προσφέρει ολοκληρωτική προστασία και ότι η ακτινοβολία UV μπορεί ενδεχομένως παρόλα αυτά να προκαλέσει μελάνωμα, αν και σε μειωμένο ποσοστό.

‘’Nature’’.