Μικροσκοπικά κομμάτια χρυσού μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσουν τη βελτίωση της αγωγής για επιθετικούς καρκίνους στον εγκέφαλο, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nanoscale’’.

Επιστήμονες κατασκεύασαν εξαιρετικά μικρά χρυσά σφαιρίδια και τα επικάλυψαν με φάρμακο χημειοθεραπείας.
Όταν τα μικροσκοπικά σωματίδια εγχύθηκαν στο κέντρο των κυττάρων των όγκων ο καρκίνος σταμάτησε να αναπαράγεται και πολλά άρρωστα κύτταρα πέθαναν.

Ερευνητές ελπίζουν ότι μπορεί να παράσχει τρόπο στόχευσης δύσκολων στην αντιμετώπιση καρκίνων. Δημιούργησαν νανοσφαιρίδια. Στον πυρήνα τους υπήρχαν μικροσκοπικά κομμάτια χρυσού και γύρω τους στρώσεις του φαρμάκου σισπλατίνη.

Σε δοκιμές που έγιναν σε δείγματα ανθρώπινων καρκινικών όγκων τα σφαιρίδια φάνηκε να ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της συμβατικής ακτινοβολίας και της χημειοθεραπείας βελτιώνοντας τις πιθανότητες να έχουν εξουδετερωθεί όλα τα κύτταρα του όγκου.

Επιστήμονες δοκίμασαν τα νανοσφαιρίδια σε δείγματα όγκου του εγκεφάλου που αφαιρέθηκαν με εγχείρηση.
Στη συνέχεια χορηγήθηκε δόση ακτινοβολίας στα καρκινικά κύτταρα.

Η ακτινοβολία όχι μόνο επιτέθηκε στα κύτταρα του όγκου αλλά επηρέασε ηλεκτρόνια στο χρυσό πυρήνα. Τα διεγερμένα ηλεκτρόνια προκάλεσαν τη διάσπαση του γενετικού υλικού εντός του καρκίνου.
Η διαδικασία οδήγησε στην απελευθέρωση της χημειοθεραπείας επιτρέποντας στη σισπλατίνη να δράσει στον εξασθενημένο όγκο.

‘’Nanoscale’’.