Για πρώτη φορά επιστήμονες δημιούργησαν κλωνοποιημένα έμβρυα πιθήκων, από ενήλικο πίθηκο-εξέλιξη που ενδεχομένως φέρνει πιο κοντά την ανθρώπινη κλωνοποίηση.

Ομάδα στις ΗΠΑ δημιούργησε δεκάδες κλωνοποιημένα έμβρυα από πίθηκο 10 ετών, αναφέρεται στο περιοδικό ‘Nature’.

Αυτό θα μπορούσε να καταστήσει ευκολότερη την ανθρώπινη κλωνοποίηση εμβρύων για ερευνητική χρήση. Η νέα εξέλιξη αυξάνει την προοπτική ανάπτυξης ιστών για μεταμόσχευση, στη μάχη της αντιμετώπισης νόσων όπως ο διαβήτης και το Πάρκινσον, τα οποία δεν θα αποβάλλονται από τον οργανισμό.

Η αμερικανική ερευνητική ομάδα αφαίρεσε βλαστικά κύτταρα από ορισμένα κλωνοποιημένα έμβρυα και τα κατηύθυνε στο να αναπτυχθούν σε ώριμα καρδιακά και νευρικά κύτταρα στο εργαστήριο.

Άλλοι επιστήμονες χαιρετίζουν τη νέα εξέλιξη. Ο Robin Lovell-Badge, θεωρεί δυνητικά σημαντική την εξέλιξη και σημειώνει ότι υπήρχαν ανησυχίες πως τα πρωτεύοντα θηλαστικά μπορεί να αποδειχτούν δύσκολα στο να κλωνοποιηθούν.

Στη διαδικασία κλωνοποίησης για να αφαιρεθούν βλαστικά κύτταρα, γενετικό υλικό από ενήλικο ζώο εισέρχεται σε μη γονιμοποιημένο ωάριο από το οποίο έχει αφαιρεθεί το δικό του γενετικό υλικό. Το ωάριο, στη συνέχεια κατευθύνεται στο να εξελιχθεί σε προέμβρυο, από το οποίο μπορούν να αφαιρεθούν βλαστικά κύτταρα.

Τα βλαστικά κύτταρα αυτά και οι ιστοί που αναπτύσσονται από αυτά, θα ταιριάξουν γενετικά με την πηγή του DNA, στην περίπτωση αυτή με τον πίθηκο.

Τα βλαστικά αυτά κύτταρα μπορεί να είναι οι προπομποί των ιστών του σώματος που οι επιστήμονες αισιοδοξούν ότι μια μέρα θα χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν ιστούς για μεταμόσχευση που θα ταιριάζουν γενετικά με ασθενείς που πάσχουν από εκφυλιστικές νόσους, χωρίς τον φόβο απόρριψης από τον οργανισμό.

‘Nature’