Ερευνητές εστιάζουν σε παράγοντες που μπορεί ενδεχομένως να αυξήσουν τον κίνδυνο λευχαιμίας μετά από αγωγή για καρκίνο στο μαστό.

Ευρήματα φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στον εντοπισμό τρόπων πρόληψης της συγκεκριμένης επιπλοκής σε ασθενείς με καρκίνο στο μαστό.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ενώ η αγωγή κατά του καρκίνου στο μαστό στοχεύει κακοήθη κύτταρα μπορεί επίσης να επηρεάσει υγιή κύτταρα και να αυξήσει τον κίνδυνο λευχαιμίας αργότερα.

Εστίασαν σε 88 γυναίκες που επέζησαν από καρκίνο στο μαστό και έπασχαν από λευχαιμία που συνδεόταν με τη νόσο και ανακάλυψαν ότι πολλές είχαν προσωπικό και οικογενειακό ιστορικό καρκίνου, υποδεικνύοντας γενετική ευαισθησία στον καρκίνο.
Επίσης, ποσοστό 20% των γυναικών είχε κληρονομική μετάλλαξη που αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου στο μαστό, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cancer.

Η Dr. Jane Churpek, του University of Chicago, δήλωσε ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι θα πρέπει να γίνει μακροχρόνια έρευνα σε γυναίκες με και χωρίς κληρονομικές γονιδιακές μεταλλάξεις καρκίνου στο μαστό, που αντιμετωπίζονται με παρόμοια θεραπεία για καρκίνο στο μαστό.

Έτσι θα μπορούσαν να κατανοήσουν οι ερευνητές πώς αυτά τα γονίδια επηρεάζουν τον κίνδυνο λευχαιμίας που συνδέεται με τη θεραπεία και αν συγκεκριμένες αγωγές συνδέονται με υψηλότερο κίνδυνο με βάση το κληρονομικό γονιδιακό προφίλ μιας γυναίκας.
Οι γιατροί θα μπορούσαν τότε να έχουν εξατομικευμένες συζητήσεις με τις ασθενείς για πιθανούς κινδύνους και οφέλη της χημειοθεραπείας και της ραδιοθεραπείας στον καρκίνο του μαστού.

Cancer.