Προκαταρκτική έρευνα μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει να εξηγηθεί πώς το στρες μειώνει την ικανότητα απώλειας βάρους.

Σε πειράματα που πραγματοποιήθηκαν σε κύτταρα και σε ποντικούς, ερευνητές του University of Florida ανακάλυψαν ότι το χρόνιο στρες προκαλεί παραγωγή της πρωτεΐνης βητατροφίνη, που καταστέλλει ένα ένζυμο που εμπλέκεται στο κάψιμο λίπους.

Ο ερευνητής Dr. Li-Jun Yang, δήλωσε ότι η βητατροφίνη μειώνει την ικανότητα του οργανισμού να διασπά το λίπος, υπογραμμίζοντας την ύπαρξη σχέσης μεταξύ του χρόνιου στρες και της αύξησης του σωματικού βάρους.

Δεν είναι ακόμα σαφές τι επίδραση έχει η βητατροφίνη στο μεταβολισμό του λίπους στους ανθρώπους και αποτελέσματα ερευνών σε ζώα δεν αφορούν πάντα και τους ανθρώπους.

Ωστόσο, τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η μείωση του χρόνιου στρες θα μπορούσε να βοηθά ανθρώπους να χάνουν βάρος.
Οι ερευνητές σημείωσαν ότι το ελαφρύ στρες μπορεί να αυξήσει την απόδοση βραχυπρόθεσμα και να βοηθήσει τους ανθρώπους να ξεπεράσουν δύσκολες καταστάσεις. Ωστόσο, το χρόνιο στρες μπορεί μακροπρόθεσμα να είναι βλαβερό.

Ο Yang δήλωσε ότι το στρες οδηγεί στη συσσώρευση περισσότερου λίπους ή τουλάχιστον επιβραδύνει τον μεταβολισμό του λίπους. Πρόκειται για ακόμα ένα λόγο που είναι καλό να επιλύονται οι στρεσογόνες καταστάσεις και να ακολουθείται ισορροπημένη ζωή.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό BBA Molecular and Cell Biology of Lipids.

BBA Molecular and Cell Biology of Lipids.