Το κάπνισμα και οι λοιμώξεις από ιούς μπορούν να μειώσουν την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων που λαμβάνονται για τις χρόνιες πνευμονικές νόσους, δήλωσαν Αυστραλοί ερευνητές.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι η αποτελεσματικότητα φαρμάκου που χρησιμοποιείται συχνά για την ανακούφιση των συμπτωμάτων της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας μειώνεται λόγω της έκθεσης στον καπνό του τσιγάρου και σε λοίμωξη από τον ιό της γρίπης Α, σε πειράματα που πραγματοποιήθηκαν σε ζώα.

Ο Ross Vlahos, του RMIT University στη Μελβούρνη, δήλωσε ότι υπάρχει ανάγκη για νέες θεραπείες που μπορούν να ξεπεράσουν τους περιορισμούς των φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας και των εξάρσεων.

Το κάπνισμα είναι η κύρια αιτία της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας, καθώς αλλάζει την ανοσία και μπορεί να αυξήσει την ευαλωτότητα του ασθενούς σε λοίμωξη η οποία μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα και να προκαλέσει έξαρση.

Σε πειράματα σε ζώα οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι πνευμονικός ιστός που εκτέθηκε στον καπνό και σε λοίμωξη από ιούς ανταποκρίθηκε λιγότερο στο φάρμακο σε σχέση με όσα δεν εκτέθηκαν.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Clinical Science, υποδεικνύει ανάγκη για νέα φάρμακα που θα αντιμετωπίζουν ασθενείς με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια σε αυτές τις κατηγορίες και ένα μοντέλο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δοκιμή νέων φαρμάκων.

Ο ερευνητής Chantal Donovan, του Monash University στη Βικτώρια, δήλωσε ότι οι επιστήμονες θα μπορέσουν στη συνέχεια να σχεδιάσουν άλλα φάρμακα για την αντιμετώπιση ανθρώπων με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια έξαρσης ιών.

Clinical Science.