Επιστήμονες ανέπτυξαν απλή εξέταση αίματος που μπορεί να προβλέψει πώς θα ανταποκριθούν στη χημειοθεραπεία ασθενείς με καρκίνο στις ωοθήκες.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 40 ασθενείς με καρκίνο ωοθηκών (υψηλού βαθμού ορώδες καρκίνωμα), οι ερευνητές του University of Cambridge, παρακολούθησαν το DNA του όγκου που μπορούσε να εντοπιστεί σε δείγμα αίματος που ελήφθη πριν από κάθε κύκλο χημειοθεραπείας.

Μετρώντας τα επίπεδα μεταλλαγμένου καρκινικού γονιδίου TP53, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσες ανταποκρίνονταν καλά στην αγωγή είχαν γρήγορη μείωση των επιπέδων αυτού του κυκλοφορούντος DNA.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίπεδα του κυκλοφορούντος DNA του όγκου σε ασθενείς πριν και μετά την αγωγή.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι χρειαζόταν περισσότερο χρόνο η νόσος να εξελιχθεί, σε ασθενείς των οποίων τα επίπεδα του  DNA του όγκου στο αίμα μειώθηκαν κατά περισσότερο από το ήμισυ μετά από ένα κύκλο χημειοθεραπειών σε σύγκριση με ασθενείς στις οποίες δεν υπήρξε μείωση.

Ο James Brenton, του University of Cambridge, δήλωσε ότι υπάρχει ανάγκη για τέτοιο τεστ που θα ανακαλύπτει γρήγορα αν οι ασθενείς με καρκίνο στις ωοθήκες ωφελούνται από τη χημειοθεραπεία. Πρόκειται για αρχικά αποτελέσματα, αλλά αν μεγαλύτερες δοκιμές είναι επιτυχείς, το τεστ θα μπορούσε να είναι φτηνός, εύκολος και γρήγορος τρόπος να έχουμε τις πληροφορίες.

Το επίπεδο του DNA του όγκου στο αίμα φάνηκε να αντικατοπτρίζει την ποσότητα καρκίνου που φαινόταν στις απεικονιστικές εξετάσεις που πραγματοποιούνταν πριν τη χημειοθεραπεία.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLOS Medicine.

PLOS Medicine.