Ερευνητές του University of North Carolina εντόπισαν τον πρώτο γενετικό τόπο σε χρωμόσωμα, για τη νευρική ανορεξία, που οδηγεί σε πιθανά αίτια της νόσου.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια από τις πιο ισχυρές γενετικές έρευνες για τη νευρική ανορεξία που περιέλαβε ανάλυση του γονιδιώματος 3.495 ανθρώπων με νευρική ανορεξία και 10.982 υγιών.

Η Cynthia Bulik, καθηγήτρια στο Karolinska Institute της Σουηδίας, δήλωσε ότι εντοπίστηκε ένας σημαντικός τόπος για τη νευρική ανορεξία στο χρωμόσωμα 12, σε περιοχή που προηγουμένως είχε φανεί ότι συνδεόταν με τον διαβήτη τύπου 1 και αυτοάνοσες νόσους.

Υπολόγισαν επίσης γενετικούς συσχετισμούς. Η νευρική ανορεξία ήταν σε σημαντικό βαθμό γενετικά συσχετισμένη με το νευρωτισμό και τη σχιζοφρένεια στηρίζοντας την ιδέα ότι πρόκειται για ψυχική νόσο.

Όταν ορισμένες γενετικές ποικιλομορφίες είναι σημαντικά πιο συχνές σε ανθρώπους με μια διαταραχή οι ποικιλομορφίες συνδέονται με αυτήν.

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι η νευρική ανορεξία επίσης συνδεόταν με μεταβολικούς παράγοντες.

Ωστόσο εντοπίστηκαν ισχυροί γενετικές συσχετισμοί με διαφόρους μεταβολικούς παράγοντες όπως ΔΜΣ και μεταβολισμό ινσουλίνης-γλυκόζης. Το εύρημα ενθαρρύνει τους ερευνητές να ερευνήσουν πιο βαθιά σχετικά με το πώς μεταβολικοί παράγοντες αυξάνουν τον κίνδυνο νευρικής ανορεξίας

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of psychiatry.

American Journal of psychiatry.