Νέα έρευνα ανακάλυψε ότι η μελατονίνη, φάρμακο κατά του τζετ λαγκ, έχει ενδεχομένως τη δυνατότητα να εμποδίσει τον πόνο λόγω της χημειοθεραπείας και τις οδυνηρές παρενέργειες φαρμάκων κατά του καρκίνου.

Η έρευνα σε ποντικούς, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Pineal Research, έδειξε ότι η μελατονίνη μπλόκαρε επιβλαβείς επιδράσεις της χημειοθεραπείας στην υγεία των νεύρων.

Η ερευνήτρια Helen Galley, του University of Aberdeen, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα είναι υποσχόμενα, καθώς η αγωγή με μελατονίνη είναι ασφαλής για άλλες καταστάσεις.

Ωστόσο χρειάζονται νέες έρευνες πριν μάθουμε αν η μελατονίνη θα συμβάλλει στην πρόληψη του πόνου σε ασθενείς με καρκίνο που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία.

Οι επιστήμονες εστίασαν στο νευροπαθητικό πόνο λόγω χημειοθεραπείας.

Η έρευνα έδειξε ότι η μελατονίνη που χορηγήθηκε πριν τη χημειοθεραπεία περιόρισε τη βλαβερή επίδραση στα νευρικά κύτταρα και την ανάπτυξη συμπτωμάτων πόνου.

Στην έρευνα, η μελατονίνη δεν ανακούφισε από τον πόνο όταν ο αυτός είχε ήδη εγκατασταθεί, υποδεικνύοντας ότι τα πιθανά οφέλη θα μπορούσαν να είναι προληπτικά παρά θεραπευτικά.

Η αγωγή με μελατονίνη δεν παρεμβλήθηκε με την ωφέλιμη αντικαρκινική επίδραση της χημειοθεραπείας σε ανθρώπινα κύτταρα μαστού και ωοθηκών.

Τα ευρήματα έδειξαν επίσης ότι η μελατονίνη μείωσε τη βλάβη που προκλήθηκε από τη χημειοθεραπεία στα μιτοχόνδρια των νευρικών κυττάρων.

Ειδικοί δήλωσαν ότι η μείωση της βλάβης στα μιτοχόνδρια θα μπορούσε να κρατά το κλειδί στην πρόληψη του νευροπαθητικού πόνου λόγω χημειοθεραπείας.

Journal of Pineal Research