Πρωτεΐνη του σάλιου βοηθά στην προστασία του οργανισμού από τη διάρροια του ταξιδιώτη, που μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων προληπτικών θεραπειών για τη διαταραχή, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές του Boston University School of Medicine ανακάλυψαν ότι η πρωτεΐνη ιστατίνη - 5 στο σάλιο βοηθά τον οργανισμό να προστατευτεί από εντερικές λοιμώξεις. Αυτό αναφέρουν ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο Journal of Infectious Diseases.

Τα τριχίδια του Enterotoxigenic E. coli συμβάλλουν στην πρόκληση της διάρροιας του ταξιδιώτη βοηθώντας την είσοδο του βακτηρίου στο λεπτό έντερο.

Η έρευνα έδειξε ότι η πρωτεΐνη ιστατίνη - 5 θα μπορούσε να παρασκευαστεί ως διαλυτή σκόνη για την παροχή ανακούφισης, δήλωσαν ερευνητές.

Πριν την έρευνα, οι επιστήμονες δεν γνώριζαν ότι το σάλιο θα μπορούσε να είναι ζωτικής σημασίας όσον αφορά την αποφυγή της διάρροιας.

Η Dr. Esther Bullitt, του BUSM ανακάλυψε ότι η συγκεκριμένη πρωτεΐνη σκληραίνει τα τριχίδια του Enterotoxigenic E. coli εμποδίζοντας ην προσκόλληση των βακτηρίων στο λεπτό έντερο και πρόσθεσε ότι αν αυτά δεν μπορούν να επιτεθούν, απλώς δεν μπορούν να προκαλέσουν νόσο.

Οι ερευνητές εξέθεσαν λεπτό έντερο μινιατούρα σε ETEC με ή χωρίς παρουσία ιστατίνη - 5. Με την ιστατίνη - 5 στην εικόνα, το λεπτό έντερο είχε σημαντικά λιγότερα βακτήρια.

"Και τώρα...αγωνιζόμαστε" - Από το σοκ της διάγνωσης, στη μάχη με τον καρκίνο