Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι το να ξυπνά και να κοιμάται κάποιος την ίδια ώρα κάθε ημέρα είναι πολύ σημαντικό για την υγεία.

Η έρευνα σε 1.900 ηλικιωμένους ανακάλυψε ότι όσοι δεν τηρούσαν τακτικό πρόγραμμα ζύγιζαν περισσότερο, είχαν υψηλότερο σάκχαρο, υψηλότερη αρτηριακή πίεση και υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου σε διάστημα 10 ετών.

Η ερευνήτρια Jessica Lunsford-Avery, του Duke University στο Durham, δήλωσε ότι ενδεχομένως η παχυσαρκία διαταράσσει τον ύπνο.

‘Η, όπως θεωρούν ορισμένες έρευνες, ο φτωχός ύπνος παρεμβάλλεται με το μεταβολισμό, που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους και είναι φαύλος κύκλος.

Η ερευνήτρια πρόσθεσε ότι με περισσότερη έρευνα ελπίζει να καταλάβει τι συμβαίνει βιολογικά και ίσως τότε να μπορούσαμε να κατανοήσομε τι έρχεται πρώτο.

Όσοι δεν είχαν τακτικό πρόγραμμα στον ύπνο ήταν επίσης πιο πιθανό να δηλώνουν ότι υποφέρουν από κατάθλιψη και στρες σε σχέση με όσους είχαν τακτικό πρόγραμμα στον ύπνο.

Τα ευρήματα δείχνουν σχέση μεταξύ ακατάστατου ωραρίου στον ύπνο και υγείας αλλά δεν μπορούν να αποδείξουν ότι το ένα προκαλεί το άλλο.

Συμμετέχοντες 54 έως 93 ετών χρησιμοποίησαν συσκευές που παρακολουθούσαν τα προγράμματα ύπνου σε λεπτά. Έτσι οι ερευνητές μπόρεσαν να διαπιστώσουν την ακριβή ώρα ύπνου.

Οι ερευνητές κατέγραψαν πότε πήγαιναν για ύπνο οι συμμετέχοντες και πόσο κοιμόνταν. Ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με υψηλή πίεση έτειναν να κοιμούνται περισσότερο και οι παχύσαρκοι έτειναν να μένουν ξύπνιοι ως αργά.

Από όλες τις παραμέτρους που μετρήθηκαν,  η διατήρηση τακτικού προγράμματος φάνηκε να είναι ο καλύτερος προγνωστικός παράγοντας της υγείας της καρδιάς και του μεταβολισμού.

Όσοι είχαν ακατάστατο ωράριο ύπνου είχαν μεγαλύτερη υπνηλία την ημέρα και ήταν λιγότερο ενεργητικοί- ενδεχομένως επειδή ήταν κουρασμένοι, δήλωσε η Lunsford-Avery.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Scientific Reports.

 

Πηγές:
Scientific Reports.